Klanten (undertecknad) var framme och råkade sparka till termostaten till radiatorn i vår hall. Original-termostaten är från 70-talet och det torra materialet sprack direkt. I valet och kvalet om jag skulle laga eller byta ut termostaten så valde jag det senare.
Det är en TA RVT med en M28x1,5. Hittade snabbt en ersättningsmodell med rätt koppling. En Danfoss RA 2000-T.
Men…skiten är helt omöjlig att montera. Gängorna når inte hela väven fram trots att piggen på ventilen är intryckt hela vägen.
Har jag hittat helt fel modell på termostat eller vad tusan kan problemet vara?
Kan det vara så jädrigt att jag behöver byta hela ventilen?
(Den tidigare ägaren har inte vårdat termostaten med kärlek så det är även av rent estetiska skäl som jag vill byta ut den framför att laga den)
Det är en TA RVT med en M28x1,5. Hittade snabbt en ersättningsmodell med rätt koppling. En Danfoss RA 2000-T.
Men…skiten är helt omöjlig att montera. Gängorna når inte hela väven fram trots att piggen på ventilen är intryckt hela vägen.
Har jag hittat helt fel modell på termostat eller vad tusan kan problemet vara?
Kan det vara så jädrigt att jag behöver byta hela ventilen?
(Den tidigare ägaren har inte vårdat termostaten med kärlek så det är även av rent estetiska skäl som jag vill byta ut den framför att laga den)
Klicka här för att svara