- Ska byta termostat till vår vattenburna golvvärme från gammal analog Thermotech (Energidalen) till ny digital Thermotech digital (XD A art. 67611).
först och främst: går det att byta till denna nya digitala genom att bara plugga in sladdarna? Hur kopplar jag sladdarna? Att bara byta till samma plats gick inte.
Bilderna är på hur den gamla var inkopplad och hur jag försökt koppla in den nya.
Tacksam för svar.
/Jacob
Hej vad kom du fram till behövs bygeln mellan 2 och 3 ?J Jacobba skrev:först och främst: går det att byta till denna nya digitala genom att bara plugga in sladdarna? Hur kopplar jag sladdarna? Att bara byta till samma plats gick inte.
- Ska byta termostat till vår vattenburna golvvärme från gammal analog Thermotech (Energidalen) till ny digital Thermotech digital (XD A art. 67611).
Bilderna är på hur den gamla var inkopplad och hur jag försökt koppla in den nya.
Tacksam för svar.
/Jacob
Det ska vara en intern bygel mellan 2 & 3, så någon extern bygel ska inte behövas.O oskar is skrev:
För om det behövs en extern bygel så är det felritat.
Om matningen och utstyrda signalen går i samma kabel så räcker det med tre trådar och att 2 eller 3 används.
https://www.thermotech.se/wp-content/uploads/2020/04/MA1010-Trådbunden-rumsreglering_2102.pdf
Klicka här för att svara



