• Ska byta termostat till vår vattenburna golvvärme från gammal analog Thermotech (Energidalen) till ny digital Thermotech digital (XD A art. 67611).

först och främst: går det att byta till denna nya digitala genom att bara plugga in sladdarna? Hur kopplar jag sladdarna? Att bara byta till samma plats gick inte.

Bilderna är på hur den gamla var inkopplad och hur jag försökt koppla in den nya.

Tacksam för svar.
/Jacob
 
  • Hand håller en gammal Thermotech termostat bredvid öppen ny digital Thermostat med synliga sladdar och kretskort.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gammal analog Thermotech termostat för golvvärme med öppet kretskort och inställningsvred.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gammal analog Thermotech termostat för golvvärme med öppna kabelanslutningar och inställningshjul.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
jag tror inte att du behöver den blå bygeln och att de grön/lila tåtarna ska in på terminal 3 och 4 (har dock ingen uppfattning om vilken som ska vart)

Schematisk illustration av elektrisk anslutning, terminaler märkta 3 och 4, och elektrisk utrustning.
 
  • Gilla
Jacobba
  • Laddar…
harka harka skrev:
jag tror inte att du behöver den blå bygeln och att de grön/lila tåtarna ska in på terminal 3 och 4 (har dock ingen uppfattning om vilken som ska vart)

[bild]
tack för svar, provade men tyvärr ingen lycka.
 
har du ett mätinstrument och kan kolla om du har 24 Volt växelspänning mellan blå och vit ledare? eller mellan några andra kombinationer?

ger displayen några livstecken ifrån sig
 
Blir ju rätt drygt att bara planlöst prova sig fram, ta reda på vilken funktion trådarna har, kolla så det stämmer med vad den nya kräver och sedan följer du den enkla skissen de ha för inkoppling.
 
J Jacobba skrev:
  • Ska byta termostat till vår vattenburna golvvärme från gammal analog Thermotech (Energidalen) till ny digital Thermotech digital (XD A art. 67611).
först och främst: går det att byta till denna nya digitala genom att bara plugga in sladdarna? Hur kopplar jag sladdarna? Att bara byta till samma plats gick inte.

Bilderna är på hur den gamla var inkopplad och hur jag försökt koppla in den nya.

Tacksam för svar.
/Jacob
Hej vad kom du fram till behövs bygeln mellan 2 och 3 ?
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.