Hej,

Vi tittar på ett hus som vi är intresserade av. Badrummet är jättefint, men det saknas klämring i golvbrunnen, vem vet vad som kan ha hänt redan. Har varit så sedan 2007. Fallet är även bristfälligt.
Som sagt, badrummet ser ut att vara i gott skick och vi gillar hur det ser ut.

Kan man riva upp golvet och fixa till fall och tätskikt vid brunn eller måste allt göras om?

mvh

Men de fixar ju bara ytskikt. Ytskiktet är det inget fel på! Det är fel på tätskiktet! Vad göra?

I princip måste allt göras om. Vad är det dör golv? Alltså träbjälklag, betongplatta eller annat?

vectrex skrev:
I princip måste allt göras om. Vad är det dör golv? Alltså träbjälklag, betongplatta eller annat?
Det är betongplatta med golvvärme

eppeee skrev:
Det är betongplatta med golvvärme
I så fall skulle åtminstone inte jag göra något åt det just nu. Vill du göra om det så är det totalrenovering som gäller.

vectrex skrev:
I så fall skulle åtminstone inte jag göra något åt det just nu. Vill du göra om det så är det totalrenovering som gäller.
Kan det inte leda till fuktskador?

Kan det såklart göra. Men förutsatt att det finns tätskikt och endast saknas klämring kring golvbrunnen så bedömer jag chansen som väldigt liten. Betong blir inte skadat av fukt!

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.