Hej, vi har en plan på att göra tvättstuga I vår källare. Huset är från 1936 med gamla gjutjärnsrör som går ner från gästtoan (se gröna rör på bild). Dessa har börjat rosta en del, och rensluckan är I dåligt skick. När vi filmade rören vid ett stopp så upptäcktes att en bit under marken så är där en mellandel som är skrovlig betong. I övrigt är det väldigt fina emajlrör.
Tvättstugan skulle behöva golvbrunn (då jag förstått det numera är praxis för tvättstuga) och jag skulle behöva koppla diskho/tvättmaskin.
Funderade därför på att slå två flugor i en smäll. Hur hade ni gjort? Har fått förslag på att kapa de gamla gröna rören och sätta på plaströr, samt bila ner och få bort det dåliga röret under mark.
Problemet är dock att detta rör går under väggen, är detta ett problem? Jag vill inte att väggen rasar tänker jag.
Var placerar jag sedan golvbrunnen bäst? Den bör kunna gömmas under modulerna?
Tvättstugan skulle behöva golvbrunn (då jag förstått det numera är praxis för tvättstuga) och jag skulle behöva koppla diskho/tvättmaskin.
Funderade därför på att slå två flugor i en smäll. Hur hade ni gjort? Har fått förslag på att kapa de gamla gröna rören och sätta på plaströr, samt bila ner och få bort det dåliga röret under mark.
Problemet är dock att detta rör går under väggen, är detta ett problem? Jag vill inte att väggen rasar tänker jag.
Såhär går röret, såklart mycket djupare, men i den riktningenA Auxilium skrev:Hej, vi har en plan på att göra tvättstuga I vår källare. Huset är från 1936 med gamla gjutjärnsrör som går ner från gästtoan (se gröna rör på bild). Dessa har börjat rosta en del, och rensluckan är I dåligt skick. När vi filmade rören vid ett stopp så upptäcktes att en bit under marken så är där en mellandel som är skrovlig betong. I övrigt är det väldigt fina emajlrör.
Klicka här för att svara