Jag förstår. Här kommer bild på en jag hade liggande (dock trasig). Den hette mycket riktigt Zanda (80).

• Sliten, gammal takpanna på trätrall, omgiven av löv, visar tecken på förfall och försummelse.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Äldre bitumen takmaterial ligger på träplankor med synlig slitage och ett hål.
    Skapa konto
  • Närbild av sliten däcktextur med upphöjd skrift och siffror, smuts och små stenar, möjligen ett fordonshjul.
    Skapa konto
P
K Korngatan skrev:
Jag förstår. Här kommer bild på en jag hade liggande (dock trasig). Den hette mycket riktigt Zanda (80).
Titta där ja tyckte att det såg så ut. Du kan förmodligen klara drog med den lösningen som du själv bifogade tidigare.
Men köper du en komplett då behöver den vara kompatibel till Zanda pannan…

Okej det vore ju det smidigaste. Framgår dock inte om det röret passar till mitt...

P
J Johan99999 skrev:
Okej det vore ju det smidigaste. Framgår dock inte om det röret passar till mitt...
Vem o vad svarar du på🙃

P
J Johan99999 skrev:
Refererade till denna som jag tänkte du menade med "min lösning":)

[länk]
Men det var ju TS korngatan som skrev det!
Är du inne med två olika namn?

Rejäl skrev:
Men det var ju TS korngatan som skrev det!
Är du inne med två olika namn?
Ja precis vad konstigt. Det stämmer ser jag nu. Sorry

P
K Korngatan skrev:
Ja precis vad konstigt. Det stämmer ser jag nu. Sorry
Har du två konton tolkar jag rätt?

Rejäl skrev:
Har du två konton tolkar jag rätt?
Ja precis, verkade vara inloggade på ett annat i mobilen..

• Gilla
Anonymiserad 405730
  • Laddar…
P
J Johan99999 skrev:
Jag köpte en sån här och den gick dit med lite våld;) Tack för alla svar.

[länk]
Bra jobbat… nu är du förtjänt av en fredags öl👍

Detsamma!!!

Rejäl skrev:
Hej,
Som jag skrev ovan så har du en betongpanna som kalla Zanda pannan, det röret du har bifogat tillhör benders som har en annan gjut model när man tillverkar betongpannan.
Så behöver/vill du byta hela pannan så är det fel, men om du byter bara röret då kan det funka…
Deja Voux.
Vid byte i somras av sprucken topp i plast funkade samma Benders topp köpt på Hornbach på våran Zanda panda.Tryckte fast så hårt det gick(utan att spräcka pannan eller sabba taket i övrigt), får se, efter någon storm, om någon granne ringer på och undrar om den tillhör vårt hus 😄. Medföljande krag-flexi-rör får ligga på vinden och samla damm
Funderade även på att byta pannan när man ändå höll på, inget måste, så när jag ändå var på varuhuset chansade med Benders panna men fick naturligtvis tji 😄, Hittade även lösningen med plastpannan men var osäker om den skulle passa exakt oxå genom membranet(som var helt och i gott skick) eller kanske blåsa bort så det fick duga med att bara byta toppen.
Men bra att nu veta att plastpannan passar och används av proffsen och alltså lyckligtvis då inte kommer att blåsa bort då den, som jag uppfattar det nu, hakas fast på undersidan av intilliggande panna.
Rejäl(t) impad av att du direkt på bild såg vilken typ av panna det var frågan om 👏 👏 👏.

P
M Mikael Karlsson4999 skrev:
Deja Voux.
Vid byte i somras av sprucken topp i plast funkade samma Benders topp köpt på Hornbach på våran Zanda panda.Tryckte fast så hårt det gick(utan att spräcka pannan eller sabba taket i övrigt), får se, efter någon storm, om någon granne ringer på och undrar om den tillhör vårt hus 😄. Medföljande krag-flexi-rör får ligga på vinden och samla damm
Funderade även på att byta pannan när man ändå höll på, inget måste, så när jag ändå var på varuhuset chansade med Benders panna men fick naturligtvis tji 😄, Hittade även lösningen med plastpannan men var osäker om den skulle passa exakt oxå genom membranet(som var helt och i gott skick) eller kanske blåsa bort så det fick duga med att bara byta toppen.
Men bra att nu veta att plastpannan passar och används av proffsen och alltså lyckligtvis då inte kommer att blåsa bort då den, som jag uppfattar det nu, hakas fast på undersidan av intilliggande panna.
Rejäl(t) impad av att du direkt på bild såg vilken typ av panna det var frågan om 👏 👏 👏.
Tackar 🙏 det var kul att jag kunde hjälpa flera på samma tråd😉

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.