25 861 läst ·
26 svar
26k läst
26 svar
byta tak på vintern?
Vilka egentliga nackdelar finns det att lägga om ett tak på vintern? Har pratat med en snickare av det gamla "gardet" Men kunde inte få förklarat varför man inte ska lägga om tak på vintern. Argumenten var mera "resultat blir inte bra", "det säger ju sig självt", "jag har erfarenhet". "det gör man bara inte".
Det enda problemet som jag känner till är att man måste se till att värma klisterremsan på pappen med en varmluftspistol eller liknande för att limmet ska hugga ordentligt. Förutom det är det ju nästan bara fördelar som de andra skriver. Kommer det snö är det bara att sopa bort den. Sen är det naturligtvis trevligare att jobba utomhus på våren och försommaren än vad det är mitt i vintern men det är ju mer ett klädrelaterat problem.
Medlem
· västragötaland
· 1 558 inlägg
Det går att lägga tak på vintern likaväl som på sommaren. Som sagts tidigare är snö att föredra än regn. Jag jobbar med tak året runt och har än så länge inte haft bekymmer med väder och vind så länge man planerar med presenningar och bra ställningar.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden