Sommarhus med tak från 1974 med betongpannor. Fått pris på tvätt och målning (30 kSEK) respektive på takbyte inklusive nytt plåtjobb runt stos och skorsten samt byte av de trånga rännorna (165 kSEK).
Är tak och plåtjobb för gammalt (50 år) och bör bytas eller räcker betongpannemålning? Det jag kan se från vindsluckan av undertaket är väl OK i den mån man ser men har inte kunnat ta mig upp och kollat runt under hela takytan (väldigt trångt).
Är tak och plåtjobb för gammalt (50 år) och bör bytas eller räcker betongpannemålning? Det jag kan se från vindsluckan av undertaket är väl OK i den mån man ser men har inte kunnat ta mig upp och kollat runt under hela takytan (väldigt trångt).
Du har en trasig nockpanna. Kanske har du koll redan?M Martin8 skrev:Sommarhus med tak från 1974 med betongpannor. Fått pris på tvätt och målning (30 kSEK) respektive på takbyte inklusive nytt plåtjobb runt stos och skorsten samt byte av de trånga rännorna (165 kSEK).
Gör ingenting eller byt allt.
Måla pannorna är bara ren kosmetika.
Måla pannorna är bara ren kosmetika.
Klicka här för att svara