Sommarhus med tak från 1974 med betongpannor. Fått pris på tvätt och målning (30 kSEK) respektive på takbyte inklusive nytt plåtjobb runt stos och skorsten samt byte av de trånga rännorna (165 kSEK).

Är tak och plåtjobb för gammalt (50 år) och bör bytas eller räcker betongpannemålning? Det jag kan se från vindsluckan av undertaket är väl OK i den mån man ser men har inte kunnat ta mig upp och kollat runt under hela takytan (väldigt trångt).

• Äldre tak med röda betongpannor och synlig slitage samt en plåtkant längs taknocken, med torrt gräs och mossa.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gammalt betongpannetak med mossa och smuts, visar behov av rengöring eller byte.
    Skapa konto
  • Äldre betongpannor på tak med mossa och skräp nära skorsten, behov av rengöring och underhåll synligt.
    Skapa konto
  • Rost och skador på plåtarbete runt en skorsten på ett tak behöver bedömas inför eventuell renovering.
    Skapa konto
M Martin8 skrev:
Sommarhus med tak från 1974 med betongpannor. Fått pris på tvätt och målning (30 kSEK) respektive på takbyte inklusive nytt plåtjobb runt stos och skorsten samt byte av de trånga rännorna (165 kSEK).

Är tak och plåtjobb för gammalt (50 år) och bör bytas eller räcker betongpannemålning? Det jag kan se från vindsluckan av undertaket är väl OK i den mån man ser men har inte kunnat ta mig upp och kollat runt under hela takytan (väldigt trångt).
Du har en trasig nockpanna. Kanske har du koll redan?

P Picea skrev:
Du har en trasig nockpanna. Kanske har du koll redan?
Tack, jag har sett den men det verkar vara den enda.

Gör ingenting eller byt allt.
Måla pannorna är bara ren kosmetika.

• Gilla
Joak
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.