Boden (2300 x 3330 mm byggd på 40-talet, syllen består av stockar omkring 150 x 150 mm, panelen är av plank) har med åren lagt sig på marken och syllen har ruttnat. Det har inte gått upp i väggreglarna. Den har blivit lite sne, Beroende på att väggreglarna har börjat och luta, tror jag, inte mycket högst 25 mm. Nu tänkte jag byta syll, ett arbete jag aldrig tidigare gjort. Jag undrar lite hur jag ska gå till väga. Förstår att jag behöver lyfta huset genom att skruva på vertikala reglar på knutarna. frågor, 1. Kommer jag att kunna räta ut huset? Skulle det kunna fungera med ett grövre spännband som jag fäster i ett närliggande träd och i huset, klarar jag att dra det rätt eller finns det något bättre sätt? 2. Behöver jag lyfta hela huset på en gång eller räcker det med en sida i taget? 3. Jag har en del del gran i skogen, hur går jag till väga för att använda den som ny syll, hur länge måste den torka?