Har lyckats få i vägguttagen. Fungerar klockrent!
Men, fick spelet på strömbrytaren...
Märket är Legrand. Å självklart passar den inte i de hål i uttaget som finns.... men det finns heller inga fästklor till Legrand. Eländet är ju också helt gjort i plast?
Hur får jag fast den?? Kan man köpa passande klor nånstans?

Använd hålen i hörnen och skruva i väggen?

Känns B men det får nog bli så! =)¨

Låter lite skumt att den inte skulle passa i dosan. Har du en bild?

Det finns lösa klor att köpa på ex. Jula. Har för mig att de har dels "original" till Elko, dels andra. Kanske passar. Möjligt att även CO har.

1973 verkar det ha funnits gott om gamla konservativa stötar som fortfarande använde olika färger lite hur som, så se upp och lite inte på att färgerna är det de ska vara enl standard som gäller nu!!!

Då brytaren var placerad alldeles intill dörrfodret så gick det inte att vrida den nya i läge. Men nu sitter den där, med två fina små skruvar.... :D

Det går att skruva bort skruvarna, sätta dit brytaren och skruva tillbaka. Så slipper man vrida... ;)

Gjorde iofs det med.. =)
Men hålen i brytaren var inte på samma ställe som hålen i väggen.. då tog tålamodet slut.. =)

Okej, då får du vara nöjd!

I en annan tråd för länge sen så frågade jag om ungefär samma problem, och fick en länk till en ring med lösa "klor". Jag har dock inte länken här.

Varför skulle skruv va "B"? Personligen använder ja aldrig klor som infästning, tycker skruv i hörnorna på ramen är en betydligt tryggare fastsättning av apparater i dosa.

Fick spelet när jag skulle byta i källaren nu. Ingen ram att fästa i. Betongväggar. Och Legranden saknar klor.
Plus att fasen här var 1 röd tråd och det var 2 gröna strömledare.. till en lampa? Blir tokig..

Inte mycket verkar anpassat till ett 70-tals hus... baaaahh... :/

Är du helt säker på att röd var fas?

Jag är inte säker på någonting, skickar med en bild =)

• IMG_1303.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Är det en trappkoppling? I så fall skall det vara tre trådar på strömbrytaren.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.