4 798 läst ·
38 svar
5k läst
38 svar
Byta strömbrytare - klippa itu den gamla kabeln?
Har lyckats få i vägguttagen. Fungerar klockrent!
Men, fick spelet på strömbrytaren...
Märket är Legrand. Å självklart passar den inte i de hål i uttaget som finns.... men det finns heller inga fästklor till Legrand. Eländet är ju också helt gjort i plast?
Hur får jag fast den?? Kan man köpa passande klor nånstans?
Men, fick spelet på strömbrytaren...
Märket är Legrand. Å självklart passar den inte i de hål i uttaget som finns.... men det finns heller inga fästklor till Legrand. Eländet är ju också helt gjort i plast?
Hur får jag fast den?? Kan man köpa passande klor nånstans?
Moderator
· Stockholm
· 57 839 inlägg
Låter lite skumt att den inte skulle passa i dosan. Har du en bild?
Det finns lösa klor att köpa på ex. Jula. Har för mig att de har dels "original" till Elko, dels andra. Kanske passar. Möjligt att även CO har.
Det finns lösa klor att köpa på ex. Jula. Har för mig att de har dels "original" till Elko, dels andra. Kanske passar. Möjligt att även CO har.
1973 verkar det ha funnits gott om gamla konservativa stötar som fortfarande använde olika färger lite hur som, så se upp och lite inte på att färgerna är det de ska vara enl standard som gäller nu!!!
Produkter som diskuteras: "skruv infästning"
Skruv & infästning
Här hittar du vårt sortiment av infästning. Skruv, spik, plugg och byggbeslag för ditt nästa projekt!
Läs mer
Fick spelet när jag skulle byta i källaren nu. Ingen ram att fästa i. Betongväggar. Och Legranden saknar klor.
Plus att fasen här var 1 röd tråd och det var 2 gröna strömledare.. till en lampa? Blir tokig..
Inte mycket verkar anpassat till ett 70-tals hus... baaaahh... :/
Plus att fasen här var 1 röd tråd och det var 2 gröna strömledare.. till en lampa? Blir tokig..
Inte mycket verkar anpassat till ett 70-tals hus... baaaahh... :/
Moderator
· Stockholm
· 57 839 inlägg
Är du helt säker på att röd var fas?