524 läst ·
11 svar
524 läst
11 svar
Byta storlek på gasolflaska (Primagaz)
Idag gick jag glatt in på Byggmax med min tomma Primagaz PK5-flaska för byte till ny. Tänkte passa på att byta till en PK10 eftersom jag har köpt större grill (och såklart betala mellanskillnaden).
Det var helt omöjligt. På frågan varför så mumlade han något om att ”lagersaldot blir så konstigt”. Jag var först helt säker på att han drev med mig, men icke - jag fick åka därifrån med min tomma flaska.
Är detta en grej? För mig låter det helt befängt.
Var kan jag byta storlek på min Primagaz-flaska?
Det var helt omöjligt. På frågan varför så mumlade han något om att ”lagersaldot blir så konstigt”. Jag var först helt säker på att han drev med mig, men icke - jag fick åka därifrån med min tomma flaska.
Är detta en grej? För mig låter det helt befängt.
Var kan jag byta storlek på min Primagaz-flaska?
Jag har AGA och i deras automater kan man byta från PC5 till PC10 och tvärtom vid fyllning och betalar mellanskillnaden eller får den avdragen från gaskostnaden.
Primgaz har samma flaskor, frågan är om de inte går att byta i samma automat.
Primgaz har samma flaskor, frågan är om de inte går att byta i samma automat.
Tack för info om att AGA tillåter storleksbyten.N nb. skrev:
Undrar om det verkligen är samma flaska. På min står det tydligt Primagaz i gjutningen.
Nej, det går inte.T TypRätt skrev:
Och det ska vi nog vara glada för. Hade blivit lite för lätt för mindre nogräknade att få ihop en bra dagslön i ett vanligt villaområde. ”Panten” (som egentligen inte är någon pant) är ju på 1100 kr/flaskan 😅
Ahh ok antog att det gick o att det var därför de stals ibland. Då var det nog osmart av mig att köpa en till fullstor flaska förut när jag glömde den tomma hemma 😂 har ju varit bra att ha en extra när den ena tar slut mitt i grillningen men det är ju ett problem för en gång vart annat år.H HenrikP skrev:
Jag hade visst startat en tråd i ämnet... 😂😳😱
https://www.byggahus.se/forum/threads/ar-aga-pc10-och-primagaz-pk10-utbytbara.389050/#post-3844196
https://www.byggahus.se/forum/threads/ar-aga-pc10-och-primagaz-pk10-utbytbara.389050/#post-3844196
Bästa svaret
Gasolautomat är guld värd. Går att byta storlek och man kan panta AGA eller Primgaz i dom oavsett vad det står på skylten. Dom är öppna dygnet runt också och tycker inte dom är dyrare än affären.
Har för mig även man kan lämna in där utan att ta ut en ny flaska också.
Har för mig även man kan lämna in där utan att ta ut en ny flaska också.
Tack, där hade vi lösningen 👌Purre skrev:
Har ju gångavstånd till en gasolautomat men eftersom det står AGA överallt på den så har jag inte vågat mig dit med min flaska. Men det gick utmärkt att byta och nu har jag en 10:a från AGA. Och jag ska inte besvära Byggmax mer efter detta så det blir nog automaten framöver…
Klicka här för att svara