Jag ska köpa ny spishäll och ugn och vill så gärna kunna ha det utan att byta hela bänkskivan. Problemet är ju att jag har en hel öppning med nuvarande fristående spis/ugn lösning. Kan man på något sätt köpa en svart eller stålram som fyller ut runtom där det borde vara bänkskiva? Hittar ingen sådan lösning när jag googlar tyvärr. Snälla, någon som har något tips?
Det går ”alltid” att fixa till något, men det kommer att bli två skarvar på bänkskivan, men dessa kan gå att dölja genom att beställa en bit rostfri plåtbit som är bredare än befintliga öppningen samt är nedvikt i framkanten.
Du behöver:
- 1 skåpsstomme för häll & ugn.
- Front/lucka för att täcka framkanten som inte döljs av ugnen.
- En bit bänkskiva (samma mått som befintliga öppningen.
- Eventuellt en tillbockad rostfri plåtbit.
Du behöver:
- 1 skåpsstomme för häll & ugn.
- Front/lucka för att täcka framkanten som inte döljs av ugnen.
- En bit bänkskiva (samma mått som befintliga öppningen.
- Eventuellt en tillbockad rostfri plåtbit.
Hobbysnickare
· Linköping
· 32 inlägg
Paul-Staffanstorp
Renoverare
· Skåne
· 8 989 inlägg
Paul-Staffanstorp
Renoverare
- Skåne
- 8 989 inlägg
Känns som en ickefråga som du redan fått bästa svaren på... 
Ska du ha en 60cm häll så kommer den kräva ett hål på (oftast) 490x560mm vilket gör att det inte ens blir tillräcklig bärighet i den då där knappt blir något kvar av skivan runt om.
Lägg de få kronorna de skivorna kostar och köp nytt och gör det ordentligt.
Ska du ha en 60cm häll så kommer den kräva ett hål på (oftast) 490x560mm vilket gör att det inte ens blir tillräcklig bärighet i den då där knappt blir något kvar av skivan runt om.
Lägg de få kronorna de skivorna kostar och köp nytt och gör det ordentligt.
Någon som gjort detta? Söker också tips. Har fin bänkskiva som jag helst inte vill vaska 
Klicka här för att svara