Min mor skulle behöva byta spis. Det är dock, tycker jag, en väldigt märklig spislösning hon har idag. Det är en Constructa spis som verkar vara integrerad i bänkskivan.
Hur byter man denna och till vad i så fall?

• Inbyggd Constructa-spis integrerad i bänkskivan med kokplatta och ugn, omgiven av köksredskap och en handduk på väggen.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
H herr thomas skrev:
Min mor skulle behöva byta spis. Det är dock, tycker jag, en väldigt märklig spislösning hon har idag. Det är en Constructa spis som verkar vara integrerad i bänkskivan.
Hur byter man denna och till vad i så fall?
Är det verkligen en spis och inte separat häll och ugn?

B Bästerortarn skrev:
Bra fråga! Knappsatsen sitter under och är gemensam för häll och ugn. Såtillvida ser det ut att vara en enhet.
Jag har aldrig sett denna lösning tidigare

B Bästerortarn skrev:
Reglagen till hällen sitter på ugnsdelen så de hör samman. Jag kan tänka mig att man drar ut ugnen först sen lyfter på hällen underifrån

J J-banan skrev:
Reglagen till hällen sitter på ugnsdelen så de hör samman. Jag kan tänka mig att man drar ut ugnen först sen lyfter på hällen underifrån
H herr thomas skrev:
Bra fråga! Knappsatsen sitter under och är gemensam för häll och ugn. Såtillvida ser det ut att vara en enhet.
Jag har aldrig sett denna lösning tidigare
Mjo, jag ser det nu men rent logiskt måste det ju vara separata enheter som däremot är anslutna till varandra p.g.a. reglagen. Precis som J-banan är inne på. Däremot tror jag tvärtom att hällen ska lyftas upp först, tänker att kabeln mellan enheterna annars måste vara låååång.

Har däremot väldigt väldigt svårt att tro att det är en enda enhet. Jag menar att det blir snudd på omöjligt att installera den då 🤔

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.