2 282 läst ·
4 svar
2k läst
4 svar
Byta rör vattenburet system läcka rost
Hej
Håller på med köksrenovering och har mullbänk och grävt ut. Jag såg dock idag när jag frigjorde röret som går till alla element under golv att det blir väldigt rostigt och läcker precis under väggen och kanske vidare under huset ser det kanske likadant ut?
Det e tjockare rör och antagligen som varit här sen start. Hur mycket skulle det kosta växa o byta hela det tjocka röret om jag öppnar upp överallt och gräver fram det? Finns det någon chans att det bara e just där under vägg och en liten bit till som bara ser så rostig ut pga det e vid gamla murstocken som ej alltid hållit tät förut. Denna gård blev ett jäkla nerköp känna det som när det dyker upp sånt man ej kunnat se när vi köpte det i december.
Tips Och åtgärd och ca pris för laga detta e välkomnande ?
Håller på med köksrenovering och har mullbänk och grävt ut. Jag såg dock idag när jag frigjorde röret som går till alla element under golv att det blir väldigt rostigt och läcker precis under väggen och kanske vidare under huset ser det kanske likadant ut?
Det e tjockare rör och antagligen som varit här sen start. Hur mycket skulle det kosta växa o byta hela det tjocka röret om jag öppnar upp överallt och gräver fram det? Finns det någon chans att det bara e just där under vägg och en liten bit till som bara ser så rostig ut pga det e vid gamla murstocken som ej alltid hållit tät förut. Denna gård blev ett jäkla nerköp känna det som när det dyker upp sånt man ej kunnat se när vi köpte det i december.
Tips Och åtgärd och ca pris för laga detta e välkomnande ?
då måste jag dra upp golv i hela huset och förstöra badrum och allt om jag måste byta allt det blir ju mycket som förstörs om jag ska dra upp hela systemet det e detS SvanteC skrev:
En gård brukar aldrig vara ett nerköp, dock så är det ju ingen spargris om man trott det.
Ett värmesystem dras sällan om på exakt samma ställe som innan.
Jag drog om all min värme i villan med 40c/c klammer uppe på vägg ovan fönster. Inget konstigt alls när rören är vitmålade.
Ett värmesystem dras sällan om på exakt samma ställe som innan.
Jag drog om all min värme i villan med 40c/c klammer uppe på vägg ovan fönster. Inget konstigt alls när rören är vitmålade.
Jäkla tråkigt bara börja med jag skulle ta bort ett element och rörläggaren sa gräv upp runt där så man kommer åt och då såg jag det droppa och röret vart jätte rostigt typ flagnar avbitar på det där det går in iväggen under golvet nivå och fortsätter in i andra rum. Det är en gammal lertegel kåk så fästa saker på väggar e ej så lätt.. men sitter o hoppas o tänker det ej ser lika jäkligt ut hela vägen liksom.. för det vore katastrof får bila upp två betong plattor i hallarna dra upp golv i sovrum o gräva ut och ja sist badrummet då som antagligen är ändstation för detta rör om jag gissar rätt..
Klicka här för att svara