4 431 läst ·
21 svar
4k läst
21 svar
Byta/reparera en klinkerplatta?
Kan du inte bara limma dit biten med något superlim?
Produkter som diskuteras: "superlim"
Snabblim & superlim
Snabblim och superlim är kraftfulla, snabbverkande limtyper som passar för ett brett spektrum av material och användningsområden. Deras omedelbara bindning gör dem till utmärkta val för hushållsreparationer och gör-det-själv-projekt. Med
Läs mer
Tack för förtroendet Nino 
Jag har egentligen inte så mkt att tillägga men kan ge min synpunkt.
Jag hade begärt ut beslutet från försäkringsbolaget. Med hjälp av detta hade jag fört en trevlig o saklig diskussion med den entreprenör som gjort kaklingen en gång i tiden. Bett att få en lösning och i ditt fall är det svårt att få till perfekt för rimliga pengar och en omrenovering står inte riktigt i proportion med nuvarande skadan så det är inte rimligt att begära ny renovering vilket annars kan krävas
Det rimliga är just att med tunt fix sätta tillbaka samma platta eller en likadan bit o sen foga igen. Troligen hade jag begärt någon sorts extra kompensation - räkna inte med några enorma pengar utan någon/några tusenlappar för att ni får stå ut med en estetisk inte perfekt lösning
Rent funktionellt är denna lösning helt ok o varken entreprenör eller badrumsägaren skulle i detta fall tjäna på bråk eller process då ärendet inte är solklart åt något håll
Jag hade begärt ut beslutet från försäkringsbolaget. Med hjälp av detta hade jag fört en trevlig o saklig diskussion med den entreprenör som gjort kaklingen en gång i tiden. Bett att få en lösning och i ditt fall är det svårt att få till perfekt för rimliga pengar och en omrenovering står inte riktigt i proportion med nuvarande skadan så det är inte rimligt att begära ny renovering vilket annars kan krävas
Det rimliga är just att med tunt fix sätta tillbaka samma platta eller en likadan bit o sen foga igen. Troligen hade jag begärt någon sorts extra kompensation - räkna inte med några enorma pengar utan någon/några tusenlappar för att ni får stå ut med en estetisk inte perfekt lösning
Rent funktionellt är denna lösning helt ok o varken entreprenör eller badrumsägaren skulle i detta fall tjäna på bråk eller process då ärendet inte är solklart åt något håll
Tack för svaret kinglolle, förstår varför du har stort förtroende!kinglolle skrev:Tack för förtroendet Nino
Försäkringsbolaget svarade redan att det är inget som täcks av försäkringen, men när du skriver "begära ut beslu" så kanske det krävs en noggrannare undersökning av dom?
I och med att det gjordes stambytte av alla lägenheter i föreningen 2007, och vi köpte 2010, så är det nog lämpligt att gå via föreningen då jag inte vet vem som gjorde jobbet. Dessutom kan det vara bra att få reda på ifall andra haft samma problem.
Tråkigt bara att den biten som lossnade inte hittades, försvann möjligen vid städning.
Men fick förslag om "vanlig hårdfog", kan någon ge ett exempel?
När det gällde försäkringen så håller jag med om att det inte omfattas i villkoren men det borde skaderegleraren maila eller skicka ett brev - denna inofficiella handling kan hjälpa dig vid slutkontakten med entreprenören
Ja alltså har renoveringen gjorts i samband med stambytet så är sannolikheten stor att föreningen vet vem som utfört renoveringen men inte alls säkert. Annars får du via din säljare försöka få fram entreprenören
Ja alltså har renoveringen gjorts i samband med stambytet så är sannolikheten stor att föreningen vet vem som utfört renoveringen men inte alls säkert. Annars får du via din säljare försöka få fram entreprenören
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden