Mina elementreglage sticker rätt ut från väggen vilket jag tycker är onödigt då det finns utrymme åt sidan där det skulle få plats. Så jag vill vrida in det så att det går utmeds väggen istället.
Själva reglaget behöver dock bytas då det är för stort För utrummet
Bor i lägenhetshus från 1939.
Går detta att göra och är det ett stort ingrepp? Krävs det att man tömmer systemet osv?
Själva reglaget behöver dock bytas då det är för stort För utrummet
Bor i lägenhetshus från 1939.
Går detta att göra och är det ett stort ingrepp? Krävs det att man tömmer systemet osv?
Man måste montera om ventilen. Risk att det börja läcka annars. En rörmokare kan kanske frysa rören istället för att tömma värmesystemet. Kräver också styrelsens godkännande då värmesystemet hör till föreningen.
Eftersom det är en lägenhet så får du inte göra någonting med värmesystemet mer än att vrida på termostatratten, allt annat med värmesystemet måste du lämna till hyresvärden att göra.
Ja, det går att vrida på termostatventilen så att den går i linje med radiatorn.
Det finns nog inte någon (MMA)termostat som är "mycket" kortare än den befintliga, det räcker inte med att den får plats när den sitter där utan man måste kunna ta bort termostaten.
Ja, det går att vrida på termostatventilen så att den går i linje med radiatorn.
Det finns nog inte någon (MMA)termostat som är "mycket" kortare än den befintliga, det räcker inte med att den får plats när den sitter där utan man måste kunna ta bort termostaten.
Dels ändrar det att du oftast får byta termostaten fritt, kolla stadgarna om de säger något.
Dels ändrar det att du kan få tillstånd från styrelsen/föreningen att göra ändringar i värmesystemet, inte säkert att du får göra ändringarna själv utan det kan behöva vara en vvs-firma, i värsta fall en som styrelsen/föreningen godkänner.
Värmesystemet tillhör fastigheten och det är föreningens egendom och ansvar.
Dels ändrar det att du kan få tillstånd från styrelsen/föreningen att göra ändringar i värmesystemet, inte säkert att du får göra ändringarna själv utan det kan behöva vara en vvs-firma, i värsta fall en som styrelsen/föreningen godkänner.
Värmesystemet tillhör fastigheten och det är föreningens egendom och ansvar.
Klicka här för att svara


