Nej, inte utan att bryta upp golvet :-(

Förresten vilken typ av radiator var det på bilden DSC_8620.JPG?
Tänkte på att inloppet var ju dolt på den.

B
hej

på 8625 ser du närbild, det är ett 950*40-22.

det övre röret vid väggen är tilloppet.

tror du skulle kunna göra en lite snygg tvist på rören, bara elementet inte måste sitta väldigt lågt...

Nej, elementet behöver inte sitta så lågt.

Man kan ju gå över inloppsröret med en S-böj.
Som på min eminenta paintillustration :)

• namnlös.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
B
precis.. man blir förvånad över hur finurligt en bra rörläggare kan fixa till det.. ;)

:)

Är det valbart på alla radiatorer om man vill ansluta under på ena sidan eller på gavlarna?

B
japp, man pluggar de man inte använder. vanliga 1/2-tum.

Perfekt, då är det bara att vänta på svar från Viessmann, om man kan köpa direkt av dem och till vilket pris :)

B
jupp, men som sagt.. elementen skickas direkt så det kan i princip vem som hellst beställa...

B
nja.. det ger jag inte så mycket för... gäller ju att få det snyggt,.. frågan är hur mycket som går ut bakom elementen jämfört med övriga rummet.

intressant att du får tag på nån, hoppas de är bra och ger dig bra pris!

Man skulle ju kunna gömma den bakom radiatorn, d.v.s. att man gör den någon/några dm mindre än radiatorn, så att den inte syns så väl.
Men sen om det ger någon vinst vet jag inte, men jag har ju ett tag till på mig.

Ja, precis :)

B
några framsteg med radiatorerna?

Har beställt men inte fått dem än :-)

Har haft fullt upp, så jag har inte ens hunnit med byggahus.se
Bland annat så har jag satt i ett insatsrör, sotarn kommer och besiktigar om en månad, och tar bort kajboet ut en annan pipa. Jag rår banne mig inte på det, kajsvin :mad:

B
Spännande! hur många blev det?

hoppas du blir nöjd!

kör du med interna ventiler eller "externa" ?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.