Ska lägga dit ny åldersbeständig plast i krypgrunden och undrar om jag behöver ta bort den gamla plasten först?

Den gamla täcker inte ända ut till kanterna och är lite hålig här och där så jag ska lägga ny plast över hela ytan.

Besiktningsmannen på Anticimex sa att jag kan låta den gamla plasten ligga kvar men vill dubbelkolla här med dom riktiga proffsen ;)

Som jag förstår det kan det bli blött mellan plasterna och bildas påväxt där, men det kanske inte spelar någon roll?

Mvh

Plast är alltid fuktigt eller blöt på undersidan så det spelar ingen roll om det är blöta mellan två plast eller mellan plast och mark.

rovad skrev:
Plast är alltid fuktigt eller blöt på undersidan så det spelar ingen roll om det är blöta mellan två plast eller mellan plast och mark.
Det låter vettigt.

Tack för svaret!

8
Väcker en gammal tråd, stämmer det att det inte spelar någon roll om jag lägger ny plast över den gamla?

Är lite lur på att får jag fukt mellan dom kan ju den fukten inte "försvinna" när marken i perioder är torr under plasten. Samt om jag har skräp mellan plast & plast kan det ju ev. gro mögel och annat äckligt.

Smidigare att lägga eftersom jag slipper krypa i sanden som jag måste ifall jag tar bort gamla plasten.

Vad tror ni?

Är väl det lilla jobbet att ta bort den gamla plasten? Vill du inte ha den där så ta bort den. Är du bara orolig att det ska bildas fukt i mellan så kan du ju skära sönder den gamla plasten med jämna mellanrum.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.