I garaget finns två lysrörsamaturer med två rör i varje. Ett rör i varje amatur har slocknat. Jag köpte två nya rör på Bauhause. Men de nya rören lyser inte och att röret brummar lågt och vibrerar lätt. När jag släkte alla och tände igen så glödde det lite i änden på röret. Vad kan det vara för fel?

S Slopy skrev:
I garaget finns två lysrörsamaturer med två rör i varje. Ett rör i varje amatur har slocknat. Jag köpte två nya rör på Bauhause. Men de nya rören lyser inte och att röret brummar lågt och vibrerar lätt. När jag släkte alla och tände igen så glödde det lite i änden på röret. Vad kan det vara för fel?
Satt det traditionella lysrör med glimtändare och nya rör är LED? Är det T5 eller T8 rör?

Z
Förmodligen glimtändarna, byt dessa

Z zwennebanan skrev:
Om TS har stoppat i ledrör?

Z zwennebanan skrev:
Är det LEDrör så brukar det följa med en dummy, som ska sättas i stället för glimtändaren som sitter där.

• Gilla
Festlund
  • Laddar…
Farstatjej90
Byt dom till LED armaturer. Finns för 299 kr på Jula. Mkt bättre.

• Gilla
Festlund och 1 till
  • Laddar…
J J-banan skrev:
Satt det traditionella lysrör med glimtändare och nya rör är LED? Är det T5 eller T8 rör?
Vet inte om det är T5 eller T8 rör. Tror inte att det är LED. Det står såhär på förpackningen: 36 w 3250 lm 120 cm EGG CGG 4000K G13.

J jonaserik skrev:
Är det LEDrör så brukar det följa med en dummy, som ska sättas i stället för glimtändaren som sitter där.
Är det samma fäste på LED-rör?

J J-banan skrev:
Om TS har stoppat i ledrör?
Tror du att glimtändarna kan ha gått på båda amaturerna?

• Gilla
Ulltand
  • Laddar…
S Slopy skrev:
Tror du att glimtändarna kan ha gått på båda amaturerna?
Vad är nya röret för nåt? Är det led?

S Slopy skrev:
Vet inte om det är T5 eller T8 rör. Tror inte att det är LED. Det står såhär på förpackningen: 36 w 3250 lm 120 cm EGG CGG 4000K G13.
Man har slutat sälja traditionella flourserande lysrör så säkerligen är det led

J J-banan skrev:
Man har slutat sälja traditionella flourserande lysrör så säkerligen är det led
Bauhaus har fortfarande kvar lager av gamla lysrör, så omöjligt är det inte att det är konventionella rör.
Förbudet gällde väl att ta in nya lysrör, innevarande lager fick säljas slut.

J J-banan skrev:
Vad är nya röret för nåt? Är det led?
Vet inte men det står såhär på förpackningen: 36 w 3250 lm 120 cm EGG CGG 4000K G13.

S Slopy skrev:
Vet inte men det står såhär på förpackningen: 36 w 3250 lm 120 cm EGG CGG 4000K G13.
Testa byt glimtändaren

Det är vanliga lysrör, inte LED.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.