Hej,
Inleder, som jag brukar, med att säga att jag inte vet ett skit om pooler utom det jag läst mig till.
Köpte i alla fall ett en fastighet i julas med en Miami Pool från 2007. Ingen gjuten platta utan vad jag tror, isolering makadam (?) och stenmjöl. Efter vintern har tydligen varje år lite av stenmjölet dragit iväg så i ett hörn av poolen är det en tydlig grop.
Kan tillägga att poolen var en bisak och inte alls varför jag köpte huset så vill inte plöja ner massa pengar i den, samtidigt vill jag ju inte byta liner och råka ut för samma problem igen helst. Det är oklart för mig om det finns någon dränering, men i sådant fall måste den vara kopplad till dagvattnet och det tvivlar jag på. Sidorna är såklart återfyllda med singel så dör kommer jag inte ner i nuläget.
Så, om ni var jag (inte pooltokig) .men ändå ville kunna använda den, vad hade ni gjort? Gjutit en platta och accepterat avsaknad av dränering? Kan man få in rör eller någon typ av dränering utan att gräva upp allt?
Alla tips, råd och kloka synpunkter mottages gärna. Jag är ödmjuk i min okunskap!
Tack på förhand