Försökt söka ifall detta ämne redan varit uppe men hittar intet.
Iaf, har en hängparasoll där linan nästintill gått av. Är det någon som vet om det går att byta? Synd att slänga allting om det går att byta en lina för några tior tänker jag.
Har ingen aning om märke tyvärr, följde med vid ett utemöbelsköp, därför kan jag inte ringa tillverkaren och fråga.
Har inte börjat pilla isär nåt än, är det helt omöjligt tänker jag att den får hänga med så länge det går istället för att "förstöra" ännu mer.
Iaf, har en hängparasoll där linan nästintill gått av. Är det någon som vet om det går att byta? Synd att slänga allting om det går att byta en lina för några tior tänker jag.
Har ingen aning om märke tyvärr, följde med vid ett utemöbelsköp, därför kan jag inte ringa tillverkaren och fråga.
Har inte börjat pilla isär nåt än, är det helt omöjligt tänker jag att den får hänga med så länge det går istället för att "förstöra" ännu mer.
Besök en persienn företag, dom har rätt lina.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Några bilder, förhoppningsvis klarnar min fråga. Som synes på första bilden är linan nästan av.
Kolla med en persienfirma var ett bra tips, tack för det! Frågan kvarstår dock - kan man gå iland med att byta?
Tack för svaret. Min man lyckades Byta lina men var lite bökigt för hålet var väldigt smalt och knuten fastnade. Han fick skruva isär hela grejen. Stugan är på västkusten där vi har parasollet och även om vi tar in det när vi inte är här så rostar allt.
Ser ut som flagglina
Annars ta med en bit å gå in på en båttillbehörs butik
Annars ta med en bit å gå in på en båttillbehörs butik
på första bilden ser det ut som att en plastdel lossnat från hålet i metallröret där linan går in och nu vilar på mittdelen som håller parasollpinnarna.. Nu löper linan mot metallkanten så det är klart att den slits
Klicka här för att svara