Håller på att skrapa brädor på ett garage med liggande Z panel. I mitten är det några brädor som spruckit. Går det att byta enstaka brädor i mitten? Något tips på hur man gör? Brädorna jag har är 110x22. Hur får jag tag på dem ? Brädorna jag hittar är på 120x22.
 
Bara att bryta bort underifrån. Börja i en ände och an vänd mellanlägg mellenkofpt och panel som skall vara kvar.
Har du mätt med fjädern som går in under ovanvarande panel bräda? Brukar vara 10mm
 
Tack för svaret. Jag har plockat bort en av de gamla brädorna och fjädern är kortare på den jämfört med en ny 120x22 panel. Ska tillägga att garaget är byggt i början på 70-talet. Kanske fanns någon annan standard då ?
 
Stämmer måtten om du bara klyver av fjädern 10mm. Kan ju vara onödigt att specialbeställa för bara några brädor.
 
  • Gilla
Tommy Zetterberg
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.