Hej!
Efter inspektion av fasad hittade jag några delar av fasaden som blivit dåliga se bild.
Fundera på enklaste sätt att byta dessa.
Första tänker jag på att såga isär med cirkelsåg,bryta isär och sedan försöka skjuta in en ny del panel.

Är det någon som har erfarenhet av liknande arbete eller har tips?
Tacksam för svar
 
  • Vit träfasad med skadade och delvis ruttna delar i närbild, visar behov av reparation och utbyte.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Närbild av en vit träfasad med skador längs kanten på panelen.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
T tergo skrev:
ev är det z-panel om det är det så kan man vika ut panelen och tex. byta en bräda mitt i väggen

[länk]
Tack för svar, ja det z panel
T tergo skrev:
ev är det z-panel om det är det så kan man vika ut panelen och tex. byta en bräda mitt i väggen

[länk]
stämmer är z-panel då testar jag såga upp och ta isär.
Vilka vektyg klarar jobbet?
 
T
Det där är Z-panel. Det är den lättaste panelen att byta ut. Du drar ur alla spikar med en kofot eller liknande så är det bara att ta bort hela brädan. Är den spontad i änden så får man, efter man dragit ut alla spikar, typ skruva dit en kloss i dräsan och slå på den för att få ur brädan ur sponten. Men teoligen behövs inte ens det uta. Räcker med att slå direkt med en hammare på den dåliga panelen.
 
  • Gilla
Johan Solem och 1 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.