Hej!
Efter inspektion av fasad hittade jag några delar av fasaden som blivit dåliga se bild.
Fundera på enklaste sätt att byta dessa.
Första tänker jag på att såga isär med cirkelsåg,bryta isär och sedan försöka skjuta in en ny del panel.
Är det någon som har erfarenhet av liknande arbete eller har tips?
Tacksam för svar
Efter inspektion av fasad hittade jag några delar av fasaden som blivit dåliga se bild.
Fundera på enklaste sätt att byta dessa.
Första tänker jag på att såga isär med cirkelsåg,bryta isär och sedan försöka skjuta in en ny del panel.
Är det någon som har erfarenhet av liknande arbete eller har tips?
Tacksam för svar
Tack för svar, ja det z panelT tergo skrev:
stämmer är z-panel då testar jag såga upp och ta isär.T tergo skrev:
Vilka vektyg klarar jobbet?
Det där är Z-panel. Det är den lättaste panelen att byta ut. Du drar ur alla spikar med en kofot eller liknande så är det bara att ta bort hela brädan. Är den spontad i änden så får man, efter man dragit ut alla spikar, typ skruva dit en kloss i dräsan och slå på den för att få ur brädan ur sponten. Men teoligen behövs inte ens det uta. Räcker med att slå direkt med en hammare på den dåliga panelen.
Klicka här för att svara

