Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Har nyligen köpt ett hus byggt 2014.
En spotlight i tak i badrum har gått sönder och jag lyckas inte få ut lampan.
Har försökt att vrida med sugpropp (sitter helt fast, ger ingen antydan till att kunna vridas), att vrida enbart på den inre ringen och att vrida på den yttre.
Är det någon som känner igen vad detta är för märke på spotlight och hur man byter den?
Produkter som diskuteras: "spotlight byter"
Spotlightbytare Wolfcraft
Byt ut spotlights enkelt
58 kr inkl moms
Läs mer
Prova att ta en tunn kniv och stick in mellan glas och metallring. Vi har liknande lampor och där klämmer ringen fast glaset, när glaset är borta kan man kanske vrida loss vad som ser ut som en GU10-spot....
Tack för hjälpen!
Ni gav mig mod att plocka ner spoten och precis som ni säger så får jag byta hela ljuskällan.
Ni gav mig mod att plocka ner spoten och precis som ni säger så får jag byta hela ljuskällan.
Gammal tråd men undrar om någon kan hjälpa mig och berätta vad är det för modell på lampaS sandypandy skrev:[bild]
Har nyligen köpt ett hus byggt 2014.
En spotlight i tak i badrum har gått sönder och jag lyckas inte få ut lampan.
Har försökt att vrida med sugpropp (sitter helt fast, ger ingen antydan till att kunna vridas), att vrida enbart på den inre ringen och att vrida på den yttre.
Är det någon som känner igen vad detta är för märke på spotlight och hur man byter den?
Tack, jadu den sitter dom berget så jag vet inte hur man får ut lampan, antar att det är dom fjädrar som håller den på plats.BirgitS skrev:
BirgitS skrev:
I mitt fall så var det en Hidalite som hade slutat tillverkats.D dulle85 skrev:
Jag såg det genom att dra ner den (sitter precis som du konstaterar som berget med fjädrarna, så försök använda handskar för dom smätter till rejält om man har fingrarna på fel ställe). Sen fotograferade jag den och mailade hidealite och frågade dem vad de hade för motsvarande lampor idag och fick snabbt tips från dem.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden