Byggahus.se
Hej,
Hur byter jag lampa på denna spotlight? Spotlighten sitter i badrum.
Takmonterad nedåtriktad spotlight, mönstrat glas, vit ram, Inomhusbelysning, enstaka elektrisk ljuskälla.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Har försökt att snurra på den, men den sitter som berget. Har även försökt komma åt med en kniv mellan gummiringen och glaset, men utan framgång. Tillslut har jag testat med en kniv på utsidan av lampan varpå lampan lossnade lite från taket, se bild 2. I bild 2 syns en liten glipa mellan lampa och tak när jag drar lampan nedåt mha en kniv (det drar även lite från glipan när jag öppnar upp den). Ska jag dra hårdare för att få ut lampan eller hur gör jag?
Taklampa med synliga sprickor och mögelskador på en vitmålad yta, ålders- och fuktskador möjliga.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Tacksam för hjälp från er mer kunnigare 👍
 
G GustenGurra skrev:
Hej,
Hur byter jag lampa på denna spotlight? Spotlighten sitter i badrum.
[bild]
Har försökt att snurra på den, men den sitter som berget. Har även försökt komma åt med en kniv mellan gummiringen och glaset, men utan framgång. Tillslut har jag testat med en kniv på utsidan av lampan varpå lampan lossnade lite från taket, se bild 2. I bild 2 syns en liten glipa mellan lampa och tak när jag drar lampan nedåt mha en kniv (det drar även lite från glipan när jag öppnar upp den). Ska jag dra hårdare för att få ut lampan eller hur gör jag?
[bild]
Tacksam för hjälp från er mer kunnigare 👍
Den sitter förmodligen med fjädrar, så prova dra försiktigt rakt nedåt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.