Skall byta ut kommoden i badrummet men vet inte vad som döljer sig bakom genomförningen av vatten.
Hur demonterar jag denna (se bild) utan ta sönder det hela?

Jag behöver ha en delning senare pga två blandare i nya kommoden men det får bli nästa sak

• Vattenanslutning med slang i badrum undrar om demontering för byte av kommod.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
T tnt skrev:
Skall byta ut kommoden i badrummet men vet inte vad som döljer sig bakom genomförningen av vatten.
Hur demonterar jag denna (se bild) utan ta sönder det hela?

Jag behöver ha en delning senare pga två blandare i nya kommoden men det får bli nästa sak
Ser ut att vara någon gängad variant. Går det inte att skruva ut täckbrickorna?

Jo har gjort det men hjälper mig tyvärr inte mycket, frågan är hur jag får av vinkeln som är en och samma del som gängade röret.
Gängat rör med fast vinkelmontering mot en träpanel.
Skapa konto

T tnt skrev:
Jo har gjort det men hjälper mig tyvärr inte mycket, frågan är hur jag får av vinkeln som är en och samma del som gängade röret.
[bild]
De borde väl gå att gänga ut hela vinklade delen då antar jag. Men vattnet måste stängas av först

• Gilla
tommib
  • Laddar…
jo det har jag också tänkt på, hoppades att det var någon som kunde säga hur det var innan jag provar

Jag skulle gissa att det sitter en väggdosa innanför. Det är nog då linad och bara att skruva ur, alternativt bara ta bort kopplingen och täckbringan och återmontera. Ser ut ungefär som på denna bild

Väggdosa med tillbehör: ring, skruv och täckbringa i närbild för byggprojekt.
Skapa konto

ok tackar, då bör det vara ganska rakt fram att ta fram rörtången och lossa de två så jag får bort gamla kommoden

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.