1 449 läst ·
9 svar
1k läst
9 svar
Byta köksgolv tidsuppskattning
Min mammas köksgolv behöver bytas - försäkringsärende. 12 kvadratmeter, vanlig ekparkett. Hyfsar modernt kök, nuvarande golv ligger även under skåpen.
Jag tycker detta totalt borde ta en hantverkare högst två dagar, och en amatör kanske tre dagar. Vad är rimligt?
Jag tycker detta totalt borde ta en hantverkare högst två dagar, och en amatör kanske tre dagar. Vad är rimligt?
Varför har det blivit ett försäkringsärende?jarlh skrev:
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 46 169 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 46 169 inlägg
Det beror kanske på hur besvärligt det är med golven under skåpen. Om det är möjligt att ta bort golvet bara framför skåpbenen och lägga det nya fram till skåpbenen samt att då skarven inte syns för att det är bakom sockeln, kanske fortare också. Jag har för mig att det tog mindre än 2 dagar för hantverkaren att lägga kring 50 kvm här och då är det en hel del vinklar och vrår.jarlh skrev:
Nuvarande golv täcker även under skåpen, så det borde även nya göra.BirgitS skrev:
Det beror kanske på hur besvärligt det är med golven under skåpen. Om det är möjligt att ta bort golvet bara framför skåpbenen och lägga det nya fram till skåpbenen samt att då skarven inte syns för att det är bakom sockeln, kanske fortare också. Jag har för mig att det tog mindre än 2 dagar för hantverkaren att lägga kring 50 kvm här och då är det en hel del vinklar och vrår.
Kan man lägga golv utan att ta ner köksskåpen? Jag gissar att man kan låta skåpen vara kvar och att man flyttar runt skåpben under arbetets gång?
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 46 169 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 46 169 inlägg
Klicka här för att svara