Krilleman Krilleman skrev:
Vad köpte du för ballofix till slut?

Jag röstar fortfarande för att köra en med VA-plast även fast det är 15mm PEX. RSK: 8547021

[länk]
Köpte två 8547019

Borde bli rätt va? 15 PEX till 10mm slätände.

Kommer jag få bort den gamla kopplingen eller är det bara att klippa?

Eftersom jag är så nyfiken: Vad menar du med ”även fast”. Är inte den kopplingen just för PEX oavsett dimension?

• Gilla
Krilleman
  • Laddar…
Krilleman
Du har så rätt, jag hänvisade till fel koppling, ursäkta!
Jag har korrigerat mitt tidigare inlägg till rätt artikel.

Du har köpt helt rätt koppling trots mitt misstag att länka till fel artikel... :oops::oops:

• Älska
jim_b
  • Laddar…
Krilleman
J jim_b skrev:
Köpte två 8547019

Borde bli rätt va? 15 PEX till 10mm slätände.

Kommer jag få bort den gamla kopplingen eller är det bara att klippa?

Eftersom jag är så nyfiken: Vad menar du med ”även fast”. Är inte den kopplingen just för PEX oavsett dimension?
Du kommer antagligen inte få bort den gamla kopplingen, klipp bort den gamla kopplingen med korrekt sax/sekatör.

Det jag menade med "även fast" är ju att Vatette är godkända att köra 15mm med klämring med PEX-stödhylsa (stor krage). Däremot tycker jag det är bättre med VA-plast. (y)(y););)

• Gilla
jim_b
  • Laddar…
Du kommer antagligen inte få bort den gamla kopplingen, klipp bort den gamla kopplingen med korrekt sax/sekatör.
Duger denna eller finns det något bättre alternativ för en glad amatör som inte kostar 1000kr?

J jim_b skrev:
Duger denna eller finns det något bättre alternativ för en glad amatör som inte kostar 1000kr?
Duger säkert utmärkt, jag brukar använda en brytbladskniv och det funkar oxå bra.

• Gilla
jim_b
  • Laddar…
Krilleman
Den duger utmärkt!

• Gilla
jim_b
  • Laddar…
Den duger utmärkt!
Så här blev det tillslut.

Självklart saknades det typ 5cm på nya blandarens slangar, så fick förlänga lite.

Godkänt?

Installation av förlängda blandarslangar under en diskbänk med kopplingar och ett eluttag.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Bör jag även fästa blandar-slangarna?

Johhhan
Det ser bra ut; blandarens anslutningsslangar behöver inte klamras.(y)

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.