Hej!

En snabb fråga, vi har ett badrum som var renoverat i 2013 men är ful både kakel och färger på det. Vi tänkte byta ut kaklet bara till snyggare.

Frågan är kan man bara byta ut det asså ta bort gamla kaklet utan att ta bort allt bakom som våtrumsfolie och göra allt från början? Eller måste man riva allt bakom oxå? Det känns helt onödigt om allt ser bra ut bakom kakel eller hur?

Obs! Vi har oxå golvvärme i badrummet.
 
Om du vill att försäkringen ska gälla måste du även riva tätskiktet... :(
 
Ni kan ju kika på microcement. Många kör det ovanpå befintligt kakel/klinker. Hurvida det är rekommenderat låter jag vara osagt.
 
T
Som sagt mikrocement är en lösning men även ny kakel/klinker på det befintliga funkar och då slipper ni byta tätskikt. Båda tillvägagångsätten är godkända.
 
  • Gilla
Mitt.hus
  • Laddar…
T tank77 skrev:
Som sagt mikrocement är en lösning men även ny kakel/klinker på det befintliga funkar och då slipper ni byta tätskikt. Båda tillvägagångsätten är godkända.
T tank77 skrev:
Som sagt mikrocement är en lösning men även ny kakel/klinker på det befintliga funkar och då slipper ni byta tätskikt. Båda tillvägagångsätten är godkända.
Asså mikrocement efter man tar bort befintliga kakel eller på den? Det är första gång jag hört om mikrocement
 
På befintligt kakel så man inte gör någon åverkan på tätskikt.

Finns en del trådar här angående mikrocement, annars kan du ju bildgoogla, kan bli riktigt snyggt.
 
  • Gilla
Mitt.hus
  • Laddar…
J J-O skrev:
På befintligt kakel så man inte gör någon åverkan på tätskikt.

Finns en del trådar här angående mikrocement, annars kan du ju bildgoogla, kan bli riktigt snyggt.
Tack för tipset ska kolla runt lite
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.