Hej! Ska byta batteri och även byta kabelsko.
Frågan är om det bara är att sätta ihop dessa 2 kablar som idag sitter med två gaffelkabelskor till pluspolen i 1st flatkabelsko?
Frågan är om det bara är att sätta ihop dessa 2 kablar som idag sitter med två gaffelkabelskor till pluspolen i 1st flatkabelsko?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Varför skall du byta kabelskor? 
Lösvirkesbyggare
· Gävleborgs
· 2 434 inlägg
Det går såklart att sätta dom i samma, gul storlek då.
Annars finns det med förgrening på, om du vill kunna ta bort den ena utan att bryta den andra
Annars finns det med förgrening på, om du vill kunna ta bort den ena utan att bryta den andra
Lösvirkesbyggare
· Gävleborgs
· 2 434 inlägg
ja jag har testat att ha dit batteriet och kört men det satt inte fast så bra då Kanske var otydlig, men frågan var eftersom det är 2 kablar till pluspolen om man kunde tvinna ihop dom i ett flatstift eller måste ha 2 olika stift är ju inte så kunnig på området varför det är 2 kablar till pluspolen överhuvudtagetE El-Löken66 skrev:
Handyman 1 skrev:Är det till en åkklippare eller liknande,klarar det batteriet startströmmen,känns som klena anslutningar,är dock ingen elexpert[/QUOTE
Hade kanske vart bra att skriva med men det är till en 50cc fyrhjulingHandyman 1 skrev:
Lösvirkesbyggare
· Gävleborgs
· 2 434 inlägg
Att det är 2 kablar är säkerligen för att det är ström taget till 2 olika saker Att dom sitter i samma stift på batteriet spelar ingen roll alls, förutom att du inte kan koppla bort en i taget vilket du nog inte kommer göraPelle Jo skrev:
ja jag har testat att ha dit batteriet och kört men det satt inte fast så bra då Kanske var otydlig, men frågan var eftersom det är 2 kablar till pluspolen om man kunde tvinna ihop dom i ett flatstift eller måste ha 2 olika stift är ju inte så kunnig på området varför det är 2 kablar till pluspolen överhuvudtaget
Klicka här för att svara



