Hur många arbetstimmar ungefär kan man räkna på för att byta 6 hängrännor på ett 1 1/2 plans hus för ett företag som ändå ska byta taket o har ex vis skylift på plats ? Dvs vad kan extrakostnaden ungefär landa på ?

Om dom inte har ställning utan jobbar från skylift hade jag nog valt en annan firma. Borde väl gå på drygt en arbetsdag beroende hur det ser ut.

Tack för informationen.De har byggställning .Det var jag som skrev fel

Tänker du då drygt en arbetsdag för 2 personer för måste väl vara två för att fixa det ?

Det går bra att byta själv.

• Gilla
Birgitta H
  • Laddar…
Är det rätt tänkt att om det är 9 hängrännor så går det ca 3-4 dgr att byta el går det snabbare än så ,ungefär ?

S
Har du haft någon som bytt tak men att hängrännorna var tillkommande och du vill veta om pristillägget var rimligt?
Eller har du fått en offert på takbyte men utan byte av hängrännor?

Om det är det sistnämnda skulle jag be dem räkna om eller välja någon annan.

E
Det beror ju helt på hur dom är utformade men Vinklar och hur många rör osv. Svårt att jämföra 2 st raka långsidor med ett hus med kupor och inner- och ytterhörn.

• Gilla
Birgitta H
  • Laddar…
S sinuslinus skrev:
Har du haft någon som bytt tak men att hängrännorna var tillkommande och du vill veta om pristillägget var rimligt?
Eller har du fått en offert på takbyte men utan byte av hängrännor?

Om det är det sistnämnda skulle jag be dem räkna om eller välja någon annan.
Jag har fått en offert där byte av hängrännor ingick men där vi kom överens om att behålla de befintliga o de drog bort materialkostnaden men inte ngt på arbetskostnaden så jag har påtalat det nu o väntar på svar men funderar vad det ungefär kan handla om .

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.