Tjena!

Tvättstället pajade i hyreslägenheten.
Har fått tag på ett nytt tvättställ/handfat.
Tänkte jag skulle byta detta men insåg att det inte sitter några ballofixer eller liknande?
Hur stänger jag av vattnet till en lägenhet?
Lär jag be hyresvärden att stänga av allt vatten till lägenheten eller finns det något smidigare alternativ?
Vad händer om jag lossar på dessa?
Bild på undersidan av ett handfat som visar vattenrören utan synliga avstängningsventiler (ballofixer).
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Om du lossar dom så sprutar det vatten såklart.
Du får säga till vaktmästaren.
 
Iom att det är en hyresrätt så ska du inte göra detta själv, du ska ringa hyresvärden!
Troligen så måste vattnet i hela din stam stängas av innan bytet kan göras.
Du kommer inte in i dom utrymmena där avstängningen sitter.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.