Hej, håller på att byta golvbrunn i tvättstuga.
Nu sitter det 22mm spånskiva mot reglarna, ovanpå ligger en 8mm skiva, typ MDF.
Den nya bunnen är 22mm hög, så sätter jag den rätt mot reglarna så sitter den alltså 8mm för lågt.
Kan/får man lägga 8mm mdf först, sen montera brunnen, sen 22mm spån.
Har bifogat bild.
Tack för förhand!
Den nya bunnen är 22mm hög, så sätter jag den rätt mot reglarna så sitter den alltså 8mm för lågt.
Har bifogat bild.
Tack för förhand!
Har inte golvbrunnstillverkaren distanser att erbjuda?E exsebb skrev:Hej, håller på att byta golvbrunn i tvättstuga.
Har bifogat bild.
Tack för förhand!
Finns det inte distanser så kolla med tillverkaren. Det är väldigt viktigt att brunnen är monterad enligt deras monteringsanvisningar för att garantier och försäkringar ska gälla.
Vi skall byta varmvattenberedare, dom som skall byta den kom med en ny golvbrunn, då det är tvunget att bytas, han sågade upp en den gamla brunnen o kolla, "Sätt några reglar där så den kommer i våg med golvet"
lättare sagt än gjort.
Får kolla vidare.
Får kolla vidare.
Nu är det ju en tvättstuga och inte ett badrum.
Vad ska det vara för ytbeläggning sen? Platsmatta eller klinker?
Men om du satt regelramen så är det väl bara att höja den?
Jag hade i vart fall annars undvikit mdf och satt skruvlimmad plywod om det inte finns färdiga distanser.
Vad ska det vara för ytbeläggning sen? Platsmatta eller klinker?
Men om du satt regelramen så är det väl bara att höja den?
Jag hade i vart fall annars undvikit mdf och satt skruvlimmad plywod om det inte finns färdiga distanser.
E exsebb skrev:
Det skall på plastmatta, kollade lite på förhöjningar och det ser mest ut att vara till om man skall ha golvvärme osv, jag vill bara komma upp i rätt höjd igen. Från regel till golv är det totalt 30mm, brunnen är 22, så den måste upp 8mm från reglarna, inga konstigheter egentligen. Jag hittar på nåtmexitegel skrev:
Mattläggarna jag hade inne på ett ställe mumlade om att det var bättre att lägga brunnen lågt och flytspackla (men då behöver man ju flyta hela golvet) eftersom skarven mellan monteringsplattan och skivan ofta syns genom mattan.
Nu kanske detta inte spelar någon roll i ditt fall 😀.
Nu kanske detta inte spelar någon roll i ditt fall 😀.
Snackade med golvläggarn, och jag monterar brunnen på reglarna, fyller upp runt om manschetten på brunnen, sen så fixar han restenmexitegel skrev:
Tack för svar.
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Byta parkett- inte lägga nya under köket och köksö/bardisk?
Golv -
Badrumsrenovering med byte av golvbrunn, behöver jag byta avloppsrör ?
Vatten & Avlopp -
Behöver golvbrunnen bytas?
Badrum -
Lägga klinker i tvättstuga - byta golvbrunn?
Byggmaterial & Byggteknik -
Byta golvbrunn och lägga klinker
Tvättstuga