Har i samband med totalrenovering av mitt kök rivit upp klinkersen på golvet. Hoppades på att hitta ett fint gammal trägolv men visade sig att golvplanken var i bedrövligt skick, så pass dåligt att det är bara att glömma att slipa golvet. Golvplanken är av dimensionen 100x50. Eftersom jag vill ha så liten skillnad som möjligt mot resten av lägenheten är det närmsta jag har hittat ett golv från Moelven på 95x21. Har inte rivit upp golvplanken än men har en stark misstanke att golvbjälkarna ligger på cc 80. Bygghandeln rekommenderar högst cc 60 för det nya golvet jag vill ha. Vad ska jag göra för att undvika svikt och knarrande på golvet? Vet att det går att få sågat dimensioner efter beställning,fått pris på det och det blir typ 8000 spänn på 10 kvm vilket jag inte är så sugen på att betala.
Alt 1: Skruvlimma 22 mm golvspån på golvbjälkarna och sen lägga golvet ovanpå
Alt 2: Sätta kortlingar mellan golvbjälkarna och sen längsgående reglar mitt i facken med balkskor. Problemet här är att det ligger plank med sån där gammal lera i facken mellan bjälkarna..så kan inte ha så höga reglar utan att behöva riva upp hela skiten
Alt 3: ?
Va tror ni?
MVH Henrik