ImageUploadedByByggahus.se1397416385.080149.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

En sådan plåt borde duga

hantverkare1 skrev:
[bild]

En sådan plåt borde duga
Jaja nu kopplade det ja! Ja precis det lär nog ska gå! Man få tacka för tipset o se hur farsan resonera lite kring detta när vi börjar bygga om några veckor!

Finns det nån som har fler tips så är det välkommet.

Jag köpte takplåt idag, av modell pannplåt. Plåten är 3.20x0.81 meter, fick köpa 88kvm (34plåtar) för 6500kr, splitterny plåt. Det måste väl vara billigt?

Var nämligen som så att jag trodde jag skulle få köpa plåt som ser ut som taktegel fast det är plåt, men det var inte det.

Knerten skrev:
Jag köpte takplåt idag, av modell pannplåt. Plåten är 3.20x0.81 meter, fick köpa 88kvm (34plåtar) för 6500kr, splitterny plåt. Det måste väl vara billigt?

Var nämligen som så att jag trodde jag skulle få köpa plåt som ser ut som taktegel fast det är plåt, men det var inte det.
Pannplåt ser väl ut som pannor???

hantverkare1 skrev:
Pannplåt ser väl ut som pannor???
pannplat02.jpg

Sån plåt är det jag köpt, och den heter tydligen pannplåt!

Jaha!

Hade otur när jag tänkte...

hantverkare1 skrev:
Jaha!

Hade otur när jag tänkte...

Det har vi allihopa ibland! Men det måste väl vara billigt ändå? Plåten var ju splitterny, hade bara lega i lager sen November så fick ta dom 34 plåtar dom hade för 6500. Som sagt så trodde jag att det var en sån pannplåt som ska likna tegel o dom plåtarna vet jag är lite dyrare plåt.

Det är definitivt ett bra pris!

hantverkare1 skrev:
Det är definitivt ett bra pris!
Känns ju härligt o höra, blev lite besviken att det inte var sån tegelliknande tak då det hade passat in grymt men man få leva med funktion, ett tätt tak är ju det viktigaste! Tack så mycket!

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.