Nu var det här ett 70-talshus och huruvida det är med isoleringen i taket framgår inte.
Men, märk väl, jag inbillar mig. :D Därmed inte sagt att det är så. Rent allmänt "suger" en mörk färg åt sig mer värme än en ljus.

JanneL skrev:
Ett ljust tak skulle nog vara att föredra och kanske även att det reflekterar solstrålarna. Inbillar mig att det skulle kunna fungera. Har sett på nyare funkishus att man lagt falsat plåttak som har varit aluminiumfärgat. Faktiskt riktigt snyggt. Skulle själv föredra plåt framför vanlig papp eller shingel. Bif länk på plåttak: [länk]
På låglutande tak under 9 grader lutning med s.k falsat plåttak ..vad bör man lägga för takpapp för att få det helt säkert och tätt? Många anvisningar på sådana plåttak lägger dom plåten direkt mot takpappen och skruvar fast plåten direkt. :o rolleyes:

monsterbyggare skrev:
På låglutande tak under 9 grader lutning med s.k falsat plåttak ..vad bör man lägga för takpapp för att få det helt säkert och tätt? Många anvisningar på sådana plåttak lägger dom plåten direkt mot takpappen och skruvar fast plåten direkt. :o rolleyes:
Du kan ju läsa mitt svar i den andra tråden där du ställer en liknande fråga. :)
http://www.byggahus.se/forum/tak-vind/129922-fragor-kring-plattak.html

Redigerat:
Mikael_L
Eller kanske t.o.m starta ett nytt ämne, då det här inte har med TS ärende i någon av trådarna.
Gör så, så ska jag skriva ett tips. ;)

Ja jag vill ha en massa tips. Skriv bara din gammla hacker

Mikael_L skrev:
Eller kanske t.o.m starta ett nytt ämne, då det här inte har med TS ärende i någon av trådarna.
Gör så, så ska jag skriva ett tips. ;)

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.