3 474 läst ·
3 svar
3k läst
3 svar
Byta från aluminiumplåt
Har tagit över svärfars hus, med ett minst sagt åtgånget aluminiumtak (lagt direkt på takstolarna med masonit mellan takstolarna) som delvis läcker, delvis är blekt och repat av för mycket snöskottning.
Vi ska byta tak dels för utseendets skull, dels för att få det tätt inför inredning av övervåningen. Dock har jag förstått att takstolarna är dimensionerade enbart för aluminiumtak.
Vad har jag för alternativ? Vill helst ha typ Plannja Trend utan rillor, med råspont och papp under. Känns säkrast. Men om det blir för tungt, finns det några lätta tak som inte ser ut som industritak?
Vi ska byta tak dels för utseendets skull, dels för att få det tätt inför inredning av övervåningen. Dock har jag förstått att takstolarna är dimensionerade enbart för aluminiumtak.
Vad har jag för alternativ? Vill helst ha typ Plannja Trend utan rillor, med råspont och papp under. Känns säkrast. Men om det blir för tungt, finns det några lätta tak som inte ser ut som industritak?
Medlem
· västragötaland
· 1 558 inlägg
Med tanke på vad aluminium plåt kostar idag är det nog billigare att förstärka takstolarna än att köpa aluminium plåt och du har ju då mycket mer att välja på.
Klicka här för att svara