Är det någon som har bytt ett framhjul på Grouw robotgrösklippare? Jag blir inte klok på hur det ska gå till! Jag har köpt ett reservhjul men kan inte hitta någon relevant instruktion.
Trodde först att det bara var att dra ut det med tanke på hur rsservhjulet ser ut, men tvivlar mer och mer på det...

L lip skrev:
Är det någon som har bytt ett framhjul på Grouw robotgrösklippare? Jag blir inte klok på hur det ska gå till! Jag har köpt ett reservhjul men kan inte hitta någon relevant instruktion.
Trodde först att det bara var att dra ut det med tanke på hur rsservhjulet ser ut, men tvivlar mer och mer på det...
Hej. Tänkte bara kolla om du fick bytt ditt framhjul på gräsklipparen? Jag har en Grouw som ena framhjulet lossnade på, men jag behöver byta både hjulet och själva axeln. Var hittade du ditt hjul? Har kikat lite på Works och det skulle ev kunna passa, men har grouw egna grejor hade ju det vart bättre.

L lite fel är också rätt skrev:
Hej. Tänkte bara kolla om du fick bytt ditt framhjul på gräsklipparen? Jag har en Grouw som ena framhjulet lossnade på, men jag behöver byta både hjulet och själva axeln. Var hittade du ditt hjul? Har kikat lite
Hej. Tänkte bara kolla om du fick bytt ditt framhjul på gräsklipparen? Jag har en Grouw som ena framhjulet lossnade på, men jag behöver byta både hjulet och själva axeln. Var hittade du ditt hjul? Har kikat lite på Works och det skulle ev kunna passa, men har grouw egna grejor hade ju det vart bättre.
Jag har samma problem, löste det sig för Er och gick det att använda hjulen till Worx?

Tråden ser märklig ut, så det kan vara så att svaret hamnar fel...

Jo, hjulet blev bytt.
Jag köpte det som reservdel direkt från leverantören Schou.com. De har nästen varenda liten del som reservdel och supertrevliga att ha med att göra.
Det är en del skruvande. Börja med att ta bort de fyra skruvarna som sitter i "gummifnuttarna", då kan du lyfta bort huven. Den kommer dock fortfarande sitta fast i gräsklipparne (tyvärr). Därefter är det alla småskruvarna kring det inre locket. Om jag inte minns fel så är det 12 st. Beroende på vilken modell du har (jag har den gamla med ett gult klistermärke där man ställer in höjden för klipparen. Där under finns fyra skruvar. Det går att hitta dem med en skruvmejsel så man behöver inte ta bort hela tejpen. Därefter lyfter du "locket" där skurvarna suttit. Jag fick använda en liten skruvmejsel för att upp det. Där inne sitter det ytterligare FEM skruvar. Fyra av dem är lätt att hitta, men det finns en liten till. Därefter tar du upp hela "höjdställaren" och lyfter av locket. Vid det här laget ser du hjulens insättning. Se till att du har en hel låsbricka när du sätter tillbaka hjulet.

Ett tips är att passa på att byta minnesbatteriet samtidigt. Det är litet, knappcellsbatteri på moderkortet,

När du sätter tillbaka höjdinställningen så kolla att det kommer i rätt läg, dvs att vredet stämmer överens med höjden på klistermärket som anger höjden.

Det gick bra när jag äntligen hittade den FEMTE skruven! :)

Lycka till!

• Gilla
Ugh666 och 1 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.