Alfredo Alfredo skrev:
OK. Jag missade "grenar upp sig åt två håll". Trodde att det bara var vidarematning till ett ställe. 😳

Då skulle jag köra med tre Wago och tre extra tåtar till uttaget. Under förutsättning att det ryms givetvis. Wago finns lite överallt. Bilden nedan från Jula.

[bild]
Tack! Jag har Wago hemma. Men nu känns det ändå som vi närmar oss gränsen för vad man får göra själv? Det kommer ändå sitta kaffebryggare och vattenkokare på den här gruppen. Vi löser ofta ut brytaren av misstag…

Flera har påpekat att det borde gå att koppla in två trådar per skruv, men jag tycker inte det ser ut så. Möjligen om jag bryter lite i den vita plasten?

Men som sagt, för just jorden finns det gott om plats

• Elko elektrisk kopplingslist med skruvar och kablage på en yta, visar anslutningspunkter för trådar i ett byggprojekt.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Elektrisk kopplingsplint med röda skruvterminaler på arbetsbänk; plats för flera trådar syns, inramad av vit plast.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Så kan det nog vara.
Alldeles oavsett hursom, jag hade kopplat ihop det med wago/lämplig bekant klämma i dosan och släppt ut tre tåtar till uttaget. Blir för mycket råttbo i uttaget annars, i mitt tycke. Gott om plats i dosan också när uttaget ligger utanpå.

Redigerat:
  • Gilla
lars_stefan_axelsson och 2 till
  • Laddar…
H HansomeHanson skrev:
Men nu känns det ändå som vi närmar oss gränsen för vad man får göra själv?
Det är inte mer olagligt att göra en bra och säker skarv med Wago än en tafflig och opålitlig i själva uttaget, hävdar i alla fall jag. 😉

• Gilla
  • Haha
HansomeHanson och 3 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.