Jag ska byta ut den helt fruktansvärt dåliga duschen som tidigare ägare satte in. Vill byta till en en vanlig traditionell dusch med handdusch och takdusch.

Problemet är att det inte så enkelt. Kakelplattorna går från kant och möts i mitten. Således sitter både de övre och nedre fästen till gamla dushen på varsin platta. Sen har man dragit rören 45 grader ut genom kakel så det är CC10 typ och inte CC15-16.

Hur hade ni gjort utan att behöva göra om ett helt badrum på 15 kvadrat som är superfint i övrigt ?

Min tanke var att jag skulle kapa befintligt kakel så det vart en remsa på 20 cm i mitten där jag lägger in nytt mörkt kakel efter att ha fixat rören och tätskikt.

förslag? Idéer? :)
Duschpanel monterad på kakelvägg med synliga rör och olika munstycken, i behov av renovering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Äldre duschpanel med handdusch monterad på kaklade väggar med synliga rör och eluttag, i behov av renovering.
Skapa konto
Tak och vägg i badrum med vit kakel och synliga rör samt fästen för gammal dusch.
Skapa konto
Vägg med kakelplattor och utstickande rör för duschen på en ojämn CC-mått.
Skapa konto

Vad är det för tätskiktssystem?
Godkänner tillverkaren lagning av tätskiktet inne i duschen?

Hur gammalt är badrummet?/
Ta bort silikonet runt rörutloppen försiktigt för att se om det finns någon tätmanschett?

Demmpa Demmpa skrev:
Vad är det för tätskiktssystem?
Godkänner tillverkaren lagning av tätskiktet inne i duschen?

Hur gammalt är badrummet?/
Ta bort silikonet runt rörutloppen försiktigt för att se om det finns någon tätmanschett?
Vet tyvärr inte vad det är för tätskikt bakom då jag inte får tag på tidigare ägare.

badrummet är snart 10 år men håller väldigt hög standard i övrigt.

Denna väggen är mot yttervägg och är gamla garagedelen man gjorde ett stort badrum av då.

Det jag är mest orolig över är tätskiktet bakom.
Är det möjligt att sätta dit ny folie över den ytan som skulle gå sönder vid borttagande av plattor/fix?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.