[smiley=bath.gif]

Hej!

Jag tänker renovera ett badrum som idag har plastmatta. Mattan har släppt vid en dörr men jag vet inte om det beror på fukt eller att golvet rör sig en aning. Dock skulle jag vilja veta om klinker med golvvärme är bättre för att undvika fuktproblem. Jag tror att betongplattans inte är isolerad nedåt och skulle vilja veta hur jag undviker att få fukt under klinkersen. Jag har redan en duschkabin och tänker fortsätta att ha denna. Kan man fuktspärra bara runt avloppet och låta fukten vandra på resten av golvytan som är knappt 4 kvadratmeter?

Tacksam för råd/
Svenstorp

I princip går inte tätskikt att komplettera dvs bara byta golv eller vägg då de skall vara godkända tillsammans vilket de aldrig är (ex Casco & Bostik testar inte sina grejor tillsammans...). Det faktum att du avser att använda duschkabin förändrar INTE kravet på våtrum, det SKALL gå att använda utan. Enda undantaget från fullt (nytt) tätskikt på golv OCH vägg som godkänns är EVENTUELLT i källare. Tänkt på att alla avvikelsen kan komma att betraktras som dolda fel vid ev försäljning = DIN huvudvärk 10 år framåt....

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.