Faktum är att det är klart nu!
Tack vare detta underbara forum så har jag ej rivit gipsen utan köpt mig distans ringar och monterat, samt lärt mig att dosringen går att rotera!

Nu är jag helnöjd!
Fick dock byta strömbrytare en gång.. något stolpskott hade köpt den. Tagit sönder den, och lämnat tillbaka...
där man trycker för snabbfäste för sladdar och knäckt två av fästerna..

Men här är resultatet!

Nu ska bara väggarna bara målas. Efter jag isolerat..
Nyinstallerad vit strömbrytare och dubbeluttag på en oisolerad gipsvägg, redo för målning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
seafarer och 4 till
  • Laddar…
A amoreex skrev:
Tack vare detta underbara forum så har jag ej rivit gipsen utan köpt mig distans ringar och monterat, samt lärt mig att dosringen går att rotera!

Nu är jag helnöjd!
Fick dock byta strömbrytare en gång.. något stolpskott hade köpt den. Tagit sönder den, och lämnat tillbaka...

Men här är resultatet!

[bild]
Jackpot ... slutet gott allting gott ....

A amoreex skrev:

Nu är jag helnöjd!

Men här är resultatet!

[bild]
Exxakt serien är dessutom min favorit

Ja det blev ruskigt bra!

Kommer bli den serien inne i huset med i samband med renovering av diverse rum..

A amoreex skrev:
Ja det blev ruskigt bra!

Kommer bli den serien inne i huset med i samband med renovering av diverse rum..
Snyggt jobbat!

A amoreex skrev:
Ja det blev ruskigt bra!

Jag jobbar inte på / säljer inte Schneider men när jag får köpa ut materiel själv så blir det alltid exxakt ..gillar att jobba med plus att dom är snygga ... oj nu när jag som en säljare iaf hahah

Förstår precis hur du menar och tänker!
Och håller med dig!

Den gamla brytaren var verkligen i behov.
Glappade rätt bra..
Tände man lite för hårt eller snabbt så blinkade/flimrade ljuset..
Det är borta nu iallafall :)

Mikael_L
Om garaget byggdes 1990 så satt de i så fall in begagnade elgrejer då, ty den strömbrytarserien har varit borta från marknaden långt innan 1990.

• Gilla
Papphammar666 och 1 till
  • Laddar…
Inte alls omöjligt,
Vet att det byggdes som carport med förråd i framkant,

Men tyckte dem kändes gamla. Och är inte riktigt samma kontakter som det är inne i huset heller,

Men frågan är ju varför man installerar begagnade saker?

Mikael_L
Det kan väl hända. Jag t.ex. kastade upp något gammalt junk som jag plockat ner någon dag innan, åt en granne. Bara för att han ville få lite ljus, en strömbrytare och ett fungerande uttag i det halvfärdiga garaget, för att så småningom kunna bygga färdigt invändigt. Och det kan ju mycket väl bli så att grejerna kommer bli kvar där efteråt, varför byta och tjorva med något som ändå funkar.

Där har du iofs en poäng.

Aja det var dags att byta strömbrytaren ändå...
Nu flimrar inte ljuset längre när man tänder

• Gilla
Mikael_L
  • Laddar…
Mikael_L Mikael_L skrev:
Det kan väl hända. Jag t.ex. kastade upp något gammalt junk som jag plockat ner någon dag innan, åt en granne. Bara för att han ville få lite ljus, en strömbrytare och ett fungerande uttag i det halvfärdiga garaget, för att så småningom kunna bygga färdigt invändigt. Och det kan ju mycket väl bli så att grejerna kommer bli kvar där efteråt, varför byta och tjorva med något som ändå funkar.
Jag har en spara kartong i garaget som grannar kompisar får leta fritt i bakom hörnet garanti på allt ... men det nästa är eljo trend som satt bla. i min kåk

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.