G
Tjenare! Funderar på att byta badrumsfläkt då min nuvarande fresh från typ 90-talet låter mycket inte ser ut att ha så hög IP-klassning.
Funderar på en Pax Calima. Men det står i manualen att vid nyinstallation ska man ha 110 hål. Men vad jag kan mäta mig till så har jag i dagsläget ett 90-hål i väggen där fresh-fläkten sitter idag.

Fungerar det att sätta Caliman över ett 90-hål?

Har planer senare under året att dra ventilationen upp i taket via vinden istället och då kan jag ju göra nytt 110 mm. Men tills dess så hade jag önskat att ha Caliman som går tyst och smartare. Men frågan är om det går?

Tack!

ingen aning men jag är rätt övertygad om att fresh intellivent går att ha i ett 90 hål. Den är dessutom lätt att ta isär och göra rent, smuts är ofta anledningen till att gamla fälktar börjar låta.

G
T toolman77 skrev:
ingen aning men jag är rätt övertygad om att fresh intellivent går att ha i ett 90 hål. Den är dessutom lätt att ta isär och göra rent, smuts är ofta anledningen till att gamla fälktar börjar låta.
Tack! Har kollat på den men den är mycket dyrare och jag har hört gott om Paxen. Men det står ju i fresh-fläkten att den passar i mindre hål så det borde väl gå på paxen också kan man tycka så länge inte själva fläkten är tänkt att gå in i röret men det ser det inte ut att göra!

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.