1 282 läst ·
2 svar
1k läst
2 svar
Byta badrumsfläkt
Tjenare! Funderar på att byta badrumsfläkt då min nuvarande fresh från typ 90-talet låter mycket inte ser ut att ha så hög IP-klassning.
Funderar på en Pax Calima. Men det står i manualen att vid nyinstallation ska man ha 110 hål. Men vad jag kan mäta mig till så har jag i dagsläget ett 90-hål i väggen där fresh-fläkten sitter idag.
Fungerar det att sätta Caliman över ett 90-hål?
Har planer senare under året att dra ventilationen upp i taket via vinden istället och då kan jag ju göra nytt 110 mm. Men tills dess så hade jag önskat att ha Caliman som går tyst och smartare. Men frågan är om det går?
Tack!
Funderar på en Pax Calima. Men det står i manualen att vid nyinstallation ska man ha 110 hål. Men vad jag kan mäta mig till så har jag i dagsläget ett 90-hål i väggen där fresh-fläkten sitter idag.
Fungerar det att sätta Caliman över ett 90-hål?
Har planer senare under året att dra ventilationen upp i taket via vinden istället och då kan jag ju göra nytt 110 mm. Men tills dess så hade jag önskat att ha Caliman som går tyst och smartare. Men frågan är om det går?
Tack!
Produkter som diskuteras: "Pax Calima"
Badrumsfläkt PASSAD 30 PAX
Med ljus- och fuktsensor
1 749 kr inkl moms
Läs mer
Tack! Har kollat på den men den är mycket dyrare och jag har hört gott om Paxen. Men det står ju i fresh-fläkten att den passar i mindre hål så det borde väl gå på paxen också kan man tycka så länge inte själva fläkten är tänkt att gå in i röret men det ser det inte ut att göra!T toolman77 skrev:
Klicka här för att svara