1 312 läst ·
6 svar
1k läst
6 svar
Byta badrumsfläkt - hur göra med gamla hålen?
Hej, jag tänkte byta badrumsfläkt och skruvhålen lär inte stämma överens med den gamla från 80-talet. Hur gör man på bästa sätt för att fylla igen de gamla hålen? Våtrumssilikon? Det finns så många varianter av våtrumssilikon... mögelresistent, neutralhärdande med mera - vad innebär detta? Spelar det någon roll för ett så "simpelt" ingrepp? Vet inte hur den gamla fläkten är fäst ännu då jag inte tagit bort den än, men jag gissar att plugg och skruv då det är gipstak. Antar man pillar ur de gamla pluggarna och fyller igen då. Ska man även ha i lite silikon i de nya pluggarna/hålen innan man skruvar fast den nya fläkten?
Produkter som diskuteras: "badrumsfläkt"
Badrumsfläktar
Bra ventilation behövs i badrum och våtrum för att slippa fuktskador, mögel och kallras. Badrumsfläktar drar effektivt ut den fuktiga och förbrukade luften ur ditt hem och håller husets våtutrymmen friska och fräscha.
Läs mer
Medlem
· Västra Götaland
· 3 557 inlägg
Vilket silikon som helst. Du kan limma fast den nya fläkten mot taket med en tunn tunn sträng. Då behöver du bara dra i de nya skruvarna utan plugg i gipset, de är bara där för att hålla fast fläkten till silikonet torkat.
Medlem
· Västra Götaland
· 3 557 inlägg
"Just do it"
Mvh
Mvh
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden