Hej!

Är nu så att jag vill "breda ut" min dusch för att få större yta och för att göra det måste jag ta bort mitt badkar (som inte är inbyggd, utan den sitter löst). Jag undrar nu om det är nåt jag bör tänka på när jag gör detta?

Duschens nuvarande yta har mycket mindre "rutor" på vägen och golvet i jämförelse med resten av badrummet. Den har även glasvägg/dörr. Huset är byggd på 80-talet.

Vet ej riktigt om informationen jag givit har nån betydelse, men jag låter det stå.

BirgitS
Om badrummet, dvs. tätskiktet, är från 80-taletså är det inte säkert att tätskiktet håller tätt längre och då medför det högre risk för fuktskador när man duschar direkt på golvet än stående i ett badkar eller duschkabin.

BirgitS BirgitS skrev:
Om badrummet, dvs. tätskiktet, är från 80-taletså är det inte säkert att tätskiktet håller tätt längre och då medför det högre risk för fuktskador när man duschar direkt på golvet än stående i ett badkar eller duschkabin.
Är det så att duschens markerade yta, dvs, ytan avsedd för duschen har bättre skydd mot vatten/fukt? Jag ser att duschens väggar och golv är uppbyggda/kaklade med mindre "rutor" än t.ex. där badkaret ligger, men vet ej riktigt om detta har någon betydelse

• Gilla
Lassebo
  • Laddar…
BirgitS
Ingen aning hur det är gjort där du bor. Ett stort problem på 80-talet var anslutningen mellan tätskiktet i golvet och golvbrunnen vilket ledde till att det i början av 90-talet kom en ny standard för golvbrunnar och hur tätskikt ska anslutas till dem.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.