Hej!

Jag ska köpa badkar och funderar på det här med blandare. Finns det något enkelt sätt att anpassa den befintliga blandaren (väggmonterad för dusch) så att den smidigt kan fylla ett badkar?
Hade helst sluppit ta in någon för att VVSa.

Jag har sett ett gäng golvblandare som inte ser ut som att de ska monteras in i rören, utan snarare är fristående. Den bifogade bilden är såklart en stylad produktbild, men det känns ju spontant som att det borde gå att koppla en slang till handduschen och på ett snyggt sätt ställa den i en sån här typ av ”fristående” hållare. Finns det någon här som har erfarenhet av det?

(ursäkta min brist på fackspråk, jag är ny hemmafixare )

• Vitt fristående badkar med retro golvmonterad blandare och handdusch, spegelblankt golv.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder

Bästa svaret

• Gilla
BirgitS
  • Laddar…
Åh perfekt! Det var egentligen precis något sånt här jag var ute efter; enkel installation som inte kräver hantverkare och renovering.
Tack för hjälpen!

ådal ådal skrev:
Det finns en hel del universala badkarspipar som går att skruva fast på alla duschblandare,

[länk]
[länk]

Sen finns det även många som är anpassade till särskilda modeller från t.ex. gustavsberg och fm mattsson.

Just golvstående blandare är lite knepigt med reglerna för våtrum, då man inte får bryta tätskiktet på golvet..

• Gilla
ådal
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.