Hej.
Jag håller på att fixa iordning källarn i kåken. Har gamla gjurjärnsbrunnar 2st som jag vill byta ut till plastbrunnar.
Första idén var att bila ut hela källargolvet lägga i makadam, isolera och gjuta om med golvvärme. Men nu har jag tänkt om och ska istället sätta 4st vattenradiatorer i källarn då den inte ska användas som "boyta"
Har tänkt att skära upp spår med en motorkap och lägga rör i rör fram till där jag vill ha radiatorerna, bila upp brunnarna och byta ut dem.
Men då slog det mig att varför inte skära upp spår och lägga i nya avloppsrör också.
Bör tilläggas att jag bilat upp och bytt pipa ut till gatan och satt ihop med ett frenco, Men det ligger ca 50cm under golvet idag, så är inte sugen på att gräva mig ner så djupt.
Frågan är då, hur djupt bör man lägga rören under själva sulan (det nya som ska gjutas)?
Vilket fall bör man ha på avloppet?
Kan man lämna dem gamla rören i backen?
Ska man plugga igen dem med typ fogskum eller liknande?
Mvh