Tjabba. Vill byta till nya moderna El element. Ej oljefyllda.
På väggen sitter en Dosa med kontakt på sladd. Se bilder
Finns det nya element som man kan koppla på till denna kontakt? kan det vara så här lätt?
På väggen sitter en Dosa med kontakt på sladd. Se bilder
Finns det nya element som man kan koppla på till denna kontakt? kan det vara så här lätt?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Låter vettigt. Slänger iväg ett mail till NoböFairlane skrev:
Ok. Kanske bara att testa då. Får nog googla lite först bara. Kanske inte svårare än att byta vägguttag.E elmont skrev:
Skriv upp eller fota först så du kan gå tillbaka och kolla, tro inte att du mins hur det var kopplat även om det är "hur enkelt som helst".S schmunk skrev:
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 12 446 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 12 446 inlägg
Jag gissar att det inte kommer gå, men andra tillverkare kan man nog glömma direkt.S schmunk skrev:
Nej, det är inte svårt. Tipset med Nobö var just ifall du är väldigt osäker.S schmunk skrev:
Byter du anslutningsdosa så gör som elmont säger, ta bild(er) innan. Jösses så många gånger jag ångrat när jag inte gjort det för att det var så enkelt... Det gäller allt, el, ventilation, hur saker sitter i bilen etc.
Hobbyelektriker
· Värmland, Molkom
· 24 203 inlägg
Se i så fall också till att köpa nya radiatorer för samma spänning som de gamla. Stickproppen styr inte detta, utan du kan antingen ha 230 V eller 400 V där nu.