Hej!
Jag tänkte bygga in klädförvaringen i ett av mina sovrum i ena kattvinden. Jag håller just nu på att hitta en (tänkte förvisso skaffa två) byrå som är lämplig för inbyggnad.
IKEA's MALM byrå (den höga med 6 lådor) verkar vara en mycket praktisk byrå, den har hjul på lådorna, samt är relativt ljup, 48cm. Problemet är bara hur byrån skall fällas in i väggen. Jag hade tänkt såga upp ett hål i väggen, lika stort som byråns yttermått, och sedan skruva fast den på baksidan, mot väggen med en lämplig regel i hörnet.
MALM seriens lådor är lika breda som byrån, jag blir därför lite osäker på hur man bäst döljer skarven mellan byrå och vägg. Hade tänkt mig någon form av dörr/fönster foder, förmodligen helt slät sådan. Har förvisso almogelist längs med golvet...
Har ni några tipps på en lämplig byrå? Förslag på hur inbyggnaden görs lämpligast?