Hejsan alla pulare
Jag har en liten fråga En 400v spis som ska gå från 3fas till att bara använda 2fas ska byglas enligt ett schema bakpå spisen.
Jag har bara 2 sådana dära plåtbyglar men behöver 3 enligt schemat jag satte dit en 2.5mm kabel snutt imellan en av byglarna är det helt galet eller funkar det?
det är ju 2.5mm som matar spisen så det borde väll inte bli någe knas??

Sedan så satt det stift runt kabeln som jag satte o en kopplingsplint för att anslita spisen kan det vara så?

MVH Texastaz

Inga tips o trix

Nej det funkar nog inte med en kabelsnutt, det MÅSTE vara en av tillverkaren godkänd och CE märkt specialbygel av en nogsamt kontrollerad legering.

Sedan hur man ansliter (nött?) en stiftad kabel det vet jag inte men den ska vara CE-märkt.

Protte, inte så allvarlig

Spisen funkar ju fint vad kan hända om man har kvar kabelsnutten som bygel istället för den konstiga U formade plattan.
Jag verkar ju ha kontakt så att den funkar det kan väll inte bli så att kabeln på 2.5mm brinner av den är ju av samma tjoklek som anslutnings kabeln.

Kan man ha den sitta där tills man fixat en ny U formad godkänd platta???

Jag har byglat med U plattorna 2st som var med mellan 1och2 och 2och3 enligt anvisning och en 2.5mm kabel mellan 4och5 sedan anslutit spisen till 2an och 4an enlig anvisning. Sedan skydsjord förstås.

Protte var lite sarkastisk...

//Patrik

• Gilla
Albin__
  • Laddar…
Fattar inte

Så klart det går bra. Men är du så orolig så kontakta din leverantör/tillverkare/affär som tillhandahållit spisen och be dem att få en extra för att det fattas en bygel.

Men kolla först att det inte sitter 2 på varandra i någon av byglingarna.

Protte

Ok nu är jag med, trodde från början att det skulle funka fint men vart osäker efter första svaret men att dra ut en fråga om man är osäker är aldrig fel eller?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.