Medlem
· västerbotten
· 273 inlägg
Kartingsäsongen är över för i år. Nu tar dom bara plats fram till april /maj. Så jag byggde en sovalkov för dom i garaget 
Använde 70x45 mm regelvirke och några plankor råspont vid däcken. Kartarna (2st rotax max) väger ca 150kg totalt. och vikten bärs upp en regel skruvad i väggreglarna och en regel skruvad genom gipstaket mot takstolarna (som sitter med cc120 )
Under kan jag ställa en av mina bilprojekt som inte behövs åtkomst till för tillfället. Höjden under är ca 160cm så mina små låga italienska bilar (alfa romeo ) går lätt under.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Använde 70x45 mm regelvirke och några plankor råspont vid däcken. Kartarna (2st rotax max) väger ca 150kg totalt. och vikten bärs upp en regel skruvad i väggreglarna och en regel skruvad genom gipstaket mot takstolarna (som sitter med cc120 )
Under kan jag ställa en av mina bilprojekt som inte behövs åtkomst till för tillfället. Höjden under är ca 160cm så mina små låga italienska bilar (alfa romeo ) går lätt under.
Medlem
· västerbotten
· 273 inlägg
Min är den som står baktill. En Maranello -07. Kompisen kör Intrepiden och har till skillnad från min frambromsar. Fast jag kör ändå ifrån honomHubbe2 skrev:
tar ni loss motorerna innan ni hänger upp dom ?
/b
Medlem
· västerbotten
· 273 inlägg
Har ytterligare en brandsläckare i andra ändan av garaget. Dom kostar ju bara några hundralappar.
Brandfilt är bra då man slipper förstöra grejorna fullständigt med en pulversläckare vid en mindre brand.
I ett hobbymek garage som mitt där jag svetsar och har motorer igg (har avgasutsug) är nog större risk för brand än inne i huset. Har även en radio brandlarmare så det larmar det på andra enheten inne i huset, bra ifall man svetsat och sedan lämnat garaget.
Har dock aldrig haft något tillbud överhuvudtaget.
Brandfilt är bra då man slipper förstöra grejorna fullständigt med en pulversläckare vid en mindre brand.
I ett hobbymek garage som mitt där jag svetsar och har motorer igg (har avgasutsug) är nog större risk för brand än inne i huset. Har även en radio brandlarmare så det larmar det på andra enheten inne i huset, bra ifall man svetsat och sedan lämnat garaget.
Har dock aldrig haft något tillbud överhuvudtaget.
Ja, men det är mest för att inte slå i kylaren när man jobbar i garaget. Motorn tål att förvaras på högkant, töm bara vatten, tank och förgasare först. Har alla motorer på en hylla i garaget, blir ju några stycken med träningsmotorer, tävlingspreppade motorn osv...
Vi har två fullsizechassien och en liten Intrepid allihopa, en silverstone 06:a till mig, Cruiser M2 2012 till äldsta dottern och en liten cadetti till yngsta.
Vi har två fullsizechassien och en liten Intrepid allihopa, en silverstone 06:a till mig, Cruiser M2 2012 till äldsta dottern och en liten cadetti till yngsta.
Klicka här för att svara